-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Einride til USA
Den svenske selvkjørende pod’en, Einride, har fått nye kunder, nye produkter og begynner å operere i USA.
Robert Falck, Einrides grunnlegger og CEO forklarer ekspansjonen med at:
- Innovasjons-holdningen i USA er den alle andre måles etter. Og det amerikanske transportmarkedet er det største i verden. Hvis du være ledende i denne industrien må du delta på denne banen. Og vi har teknologien og mulighetene til å gjøre den største endringen i frakt-industrien siden dieselbilen kom for 100 år siden.
(Det gjorde den vel ikke – ikke i noen særlig målestokk i hvert fall, det var først etter krigen – men la det ligge.)
Einride sier at de allerede driver Europas største flåte elektriske lastebiler sammen med kunder som Coca-Cola, SKF og Lidl og at de nå har skrevet avtaler med flere amerikanske kunder, Bridgestone, GE Appliances og en kinesisk produsent av hvitevarer, Haier. Dessuten forhandler de nå med Oatley.
De har satt i gang 20 selvkjørende autonome biler på det store området til GE Appliances i Louisville. Foreløpig bare på innsiden, siden man da ikke trenger spesielle tillatelser til å selvkjøre.
Men de har også allerede ansatt verdens første fjern-sjåfør, en slags flytårn-operatør, som skal overvåke flere biler samtidig. Hvem og hvordan skal presenteres senere i år.

Selskapet har forresten lovet Amerika 2.000 nye jobber i løpet av de neste fem årene, autonomi er ikke bare for å eliminere arbeidsplasser.
De har også introdusert nye produkter i forbindelse med USA-lanseringen.
SAGA er et analyse- og kontrollverktøy som også går på ruteplanlegging og fraktovervåking.
Dessuten har de bygget en spesiell amerikansk utgave av sin ‘vanlige’ Pod og en helt ny Flatbed Pod.
Selskapets amerikanske hovedkontor skal ligge i New York og de får kontorer i Austin, San Fransisco og et sted sør øst i nasjonen.