-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Neste års internasjonale prisvinner
Om juryen av International van of the year har rett, blir 2012 bra for miljøet. Renault står bak vinneren.
Det er altså Kangoo Z.E., Renaults nye helelektriske varebil, som ble kåret til International Van of the Year 2012.
Juryen på 22 spesialiserte journalister fra hele Europa har for første gang valgt en elektrisk varebil.
Bilen fikk 104 av 168 mulige poeng, og tok tittelen foran nesen på Fiat Ducato og VW Caddy.
Renault Kangoo Z.E er allerede lansert i flere europeiske markeder i oktober i år.
YrkesBil har dessuten kjørt bilen i flere omganger - les omtale her - men den kommer dessverre ikke til det norske markedet før i september neste år.
Z.E. kommer med samme lastekapasitet og dimensjoner som sitt dieselutgavene takket være batteriets plassering under gulvet.
Bilen kommer for øvrig i tre versjoner, alle produsert på den opprinnelige Kangoo-fabrikken i Maubeuge i Frankrike.’
Det er toseters 3 kubikk, toseters 4,6 kubikk (Maxi) og femseters personbil (Maxi).
I Frankrike blir det totale CO2-utslippet, produksjon av bil samt av elektrisitet under bruk tatt i betraktning. Man kommer da ut på 12 gram CO2 per kilometer.