-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Oppdaterer bestselgeren
Mercedes-Benz Vito/V-klasse retusjeres og lastes med mer komfort, mer førerstøtte og mer utstyr.
Tror du at Mercedes-Benz C-klasse eller en av de andre personbilene er bestselgeren fra stjernebilprodusenten sør i Tyskland?
Så feil går det an å ta.
Bestselgeren heter Vito med V-klasse som den mer påkostede varianten, og siden
lanseringen i 1996 er det registrert hele 46.479 av denne praktiske boksen på
norske skilt.
Nå skal det sies at de fleste av dem, 39.438, er varebiler, men også
7.041 er utstyrt med hvite skilt og ulike seteløsninger. Over 30.000 av dem er
den seneste varianten lansert i 2014.
Nyttekjøretøysjef Per Ragnar Johansen hos importør Bertel O. Steen unnlot ikke å trekke fram at bilen som politiet har flest av jevnlig figurerer som «linselus» i nyhetssendingene og at den som begravelsesbil er helt vanlig å foreta siste reise i.
– Dette er en plattform for mange applikasjoner, politi, brann, taxi, VIP-shuttle, rullestolbrukere og den perfekte bil for en stor familie. Bilen sørger for at du får lomper til pølsene, ny innmat i sikringskapet, tint opp dine frosne rør, fengselsfugler til tannlegen, svigermor til sykehus, halve lilleputtlaget til fotballkamp og hele familien inkludert svigerforeldre på Vestlandsferie, fortsatte Johansen.
Bilens plattform endres ikke og drivlinjene blir fortsatt diesel
og el. Elbiler til Norge tas kun med det største batteriet på 90 kWt netto.
Temperatur og bruk gjør batteriet på 66 kWt uinteressant.
Utvendig oppgradering handler i hovedsak om retusj med større grill
og mulighet til å få stjerne på panseret på V-klasse-varianten.
Innvendig er endringene langt større og inkluderer seneste generasjon MBUX presentert på 10,25 tommer stor multimediaskjerm, seneste generasjon ratt samt trådløs mobillading, blindsoneassistent, aktiv filholder og aktiv fartsholder bare for å ha nevnt en flik av valgene det er mulig å gjøre fra Mercedes-Benz svært omfattende tilvalgkatalog.
Stort sett kan det meste som leveres til personbilprogrammet også tilbys Vito/V-klasse-kunder.
Startpris på nye Vito er 575.046,- (eks. levering og mva) og 1.279.734,- (eks. levering og mva) for V-Klasse.