-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Mack med sin andre elbil
Mack later til å jobbe ganske uavhengig av sjefen i gruppen: AB Volvo. Nå har de presentert en truck i mellom-klassen.
Det blir feil å kalle den nye bilen «ny». Den heter MD Electric og navnet mer enn antyder at den er i direkte slekt med MD dieselbilen.
Denne bilen lander dermed i et veldig aktivt segment, som imidlertid ikke har vært utsatt for stor elektrifiserings-interesse.
Elbilene vi stort sett ser jobber enten i nær-distribusjon, som søppelbiler eller i langtransport. Mack er blant dem – de viste sin elektriske søppelbil LR Electric i 2016, og fikk den på markedet for et par år siden.
Ikke alene
MD-bilene tilhører klasse 6 og 7 biler med en brutto vekt-klasse på 25.995 pounds og 33.000 pounds (rett under 12 og rett under 15 tonn). Biler som ofte blir brukt til levering av ferskvarer til butikker og restauranter.
Det ble sagt at den største kunne ta en nyttelast på 8.800 kg.
Bilen debuterte på National Truck Equipment Association sin nylig avsluttede utstilling i Indianapolis, der også Hino og Isuzu kom med nye elektriske biler i klasser i nærheten av denne Macken. Hino viste to, klasse 5 og 6 biler, mens Isuzus var en ren klase 5 bil.
Begge klare for salg neste år, så Mack vil ikke bli alene i lavere segmenter når de starter opp sin produksjon neste år.
Egen motor
Mack produserer sin egen motor på 194 kW og 2.500 Nm. Bilen kan leveres med enten en 150 kWh batteripakke, eller en på 240 kWh, med oppgitt rekkevidde på 225 eller 370 km.
Fem forskjellige akselavstander tillater en rekke forskjellige påbygg.
En kjapp repetisjon: I 1979 kjøpte Renault last seg inn i Mack. Renault ble etterhånden en del av Volvos lastebilavdeling, og i 2001 ble det hele slått sammen som et konsern.
I fjor leverte Mack ut 27.000 biler, opp 13 % fra ca. 23.500 året før.