-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

eActros nærmer seg produksjonsklar
Svenske Karin Rådström får sin offentlige Daimler-debut når hun 30. juni skal presentere produksjonsversjonen av batterielektriske Mercedes-Benz eActros for verden.

Den tidligere Scania-toppen trådte i februar inn i rollen som medlem av Board of Management Daimler Truck AG og øverste ansvarlige for Mercedes-Benz Trucks.
Nyheten eActros som hun skal presentere er for så vidt ingen nyhet lenger. Allerede i 2016 presenterte Mercedes-Benz det elektriske lastebilkonseptet, og i 2018 ble ti prototyper av eActros, både 18 og 25 tonns versjoner, satt på virkelig-liv-testing.
Utstrakt testing
Totalt 20 transportselskaper i Tyskland, Sveits, Belgia og Tyskland har deltatt i testingen, og kjørt eActros i stedet for konvensjonelle diesel-lastebiler innen kjøletransport, renovasjon, bulk og distribusjon.
Testbilene har nå rullet over en halv million kilometer, noe Mercedes-ingeniørene har nytt godt av i form av tekniske analyser og direkte tilbakemeldinger fra sjåfører og transportselskaper. Nå er produsenten klar for å skru på strømbryteren.
– Produksjonsmodellen vi nå lanserer er et resultat av all erfaringen vi har opparbeidet gjennom testing over flere år. Takket være intensiv praktisk testing kan vi nå presentere et kjøretøy, og tilhørende tjenester, som er skreddersydd etter kundenes behov, sier Andreas von Wallfeld. Han er sjef for salg og markedsføring i Mercedes-Benz Trucks, og skal opptre sammen med Karin Rådström på premieren.
De tekniske spesifikasjonene for produksjonsversjonen av eActros er ennå ikke kjent, og er dermed trolig et spenningsmoment for mange i forkant av lanseringen.
CO2-nøytralt
Daimler Truck AG planlegger å tilby kun kjøretøy som er såkalt «CO2-nøytrale i kjøreoperasjoner (tank-til-hjul)» i Europa, Japan og Nord-Amerika innen 2039.
På veien skal de i samme regioner tilby serieproduserte batterielektriske kjøretøy i løpet av 2022 og hydrogendrevne kjøretøy fra 2027, med mål om såkalt «fullstendig CO2-nøytral transport på vei» innen 2050.