-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

eActros nærmer seg produksjonsklar
Svenske Karin Rådström får sin offentlige Daimler-debut når hun 30. juni skal presentere produksjonsversjonen av batterielektriske Mercedes-Benz eActros for verden.

Den tidligere Scania-toppen trådte i februar inn i rollen som medlem av Board of Management Daimler Truck AG og øverste ansvarlige for Mercedes-Benz Trucks.
Nyheten eActros som hun skal presentere er for så vidt ingen nyhet lenger. Allerede i 2016 presenterte Mercedes-Benz det elektriske lastebilkonseptet, og i 2018 ble ti prototyper av eActros, både 18 og 25 tonns versjoner, satt på virkelig-liv-testing.
Utstrakt testing
Totalt 20 transportselskaper i Tyskland, Sveits, Belgia og Tyskland har deltatt i testingen, og kjørt eActros i stedet for konvensjonelle diesel-lastebiler innen kjøletransport, renovasjon, bulk og distribusjon.
Testbilene har nå rullet over en halv million kilometer, noe Mercedes-ingeniørene har nytt godt av i form av tekniske analyser og direkte tilbakemeldinger fra sjåfører og transportselskaper. Nå er produsenten klar for å skru på strømbryteren.
– Produksjonsmodellen vi nå lanserer er et resultat av all erfaringen vi har opparbeidet gjennom testing over flere år. Takket være intensiv praktisk testing kan vi nå presentere et kjøretøy, og tilhørende tjenester, som er skreddersydd etter kundenes behov, sier Andreas von Wallfeld. Han er sjef for salg og markedsføring i Mercedes-Benz Trucks, og skal opptre sammen med Karin Rådström på premieren.
De tekniske spesifikasjonene for produksjonsversjonen av eActros er ennå ikke kjent, og er dermed trolig et spenningsmoment for mange i forkant av lanseringen.
CO2-nøytralt
Daimler Truck AG planlegger å tilby kun kjøretøy som er såkalt «CO2-nøytrale i kjøreoperasjoner (tank-til-hjul)» i Europa, Japan og Nord-Amerika innen 2039.
På veien skal de i samme regioner tilby serieproduserte batterielektriske kjøretøy i løpet av 2022 og hydrogendrevne kjøretøy fra 2027, med mål om såkalt «fullstendig CO2-nøytral transport på vei» innen 2050.