-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Serieproduksjonen er i gang
Volvo Trucks mener de er den første lastebilprodusenten i verden som starter serieproduksjon av tunge elektriske lastebiler.
Det er tungvekterne FH, FM og FMX i batterielektriske versjoner som nå går ut i serieproduksjon.
Disse modellene utgjør rundt to tredjedeler av selskapets salg.
Starter i Gøteborg
Med dette har Volvo Trucks seks elektriske lastebilmodeller i serieproduksjon på verdensbasis – og hevder dette er det bredeste utvalget i bransjen.
– Det er mindre enn to år siden vi viste frem våre tunge elektriske lastebiler for første gang. Nå øker vi produksjonsraten og vil levere lastebilene til kunder over hele Europa og etter hvert også til kunder i Asia, Australia og Latin-Amerika, sier Roger Alm, administrerende direktør i Volvo Trucks.
Serieproduksjonen av Volvos tyngste elektriske lastebiler starter i Tuve-fabrikken i Göteborg i Sverige, og neste år følger fabrikken i Gent i Belgia etter.
Volvo produserer de elektriske lastebilene på samme linje som de konvensjonelle lastebilene, noe som gir stor fleksibilitet i produksjonen og større effektivitet. Batteriene leveres av Volvo Trucks’ nye batterimonteringsfabrikk i Gent.
Økende etterspørsel
Etterspørselen etter elektriske lastebiler øker raskt i mange markeder, og en viktig drivkraft er behovet transportkjøpere har for å bytte til fossilfri transport for å nå sine bærekraftsmål.
Volvo Trucks’ hevder deres portefølje kunne dekket rundt 45 prosent av alt gods som transporteres i Europa i dag. Dette er basert på Eurostats statistikk «Godstransport på vei etter distanse» (2018), som sier at 45 prosent av alt gods på vei i Europa blir transportert på strekninger under 300 km.
– Vi har solgt rundt 1.000 enheter av våre tunge elektriske lastebiler og mer enn 2.600 av våre elektriske lastebiler totalt. Vi forventer at volumet øker betydelig i årene som kommer. Innen 2030 bør minst 50 prosent av lastebilene vi selger på verdensbasis være elektriske, kommenterer Roger Alm.