-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Slik skal Volvo Trucks korte ned på leveringstiden
– Ved å innlemme prosessen med å montere batterier i vår produksjonsflyt kan vi korte ned på leveringstider for våre kunder, sier Volvo Trucks-sjef Roger Alm, og åpner selskapets første monteringsanlegg for batterier.
– Innen 2030 skal minst 50 prosent av alle lastebilene vi selger på verdensbasis være elektriske, og innen 2040 skal vi være et karbonnøytralt selskap, sier Roger Alm, administrerende direktør i Volvo Trucks.
I det nye batterianlegget vil celler og moduler fra Samsung SDI bli montert sammen til batteripakker som er skreddersydd for Volvo Trucks’ tunge elektriske modeller: FH, FM og FMX.
Serieproduksjon starter i tredje kvartal i år.
Hver batteripakke har en kapasitet på 90 kWh og kunden kan velge å ha inntil seks batteripakker (540 kWh) i lastebilen. Antallet batterier avhenger av hver kundes behov for rekkevidde og lastekapasitet.
– Ved å innlemme prosessen med å montere batterier i vår produksjonsflyt kan vi korte ned på leveringstider for våre kunder og sikre batterier med høy ytelse, samtidig som vi øker resirkuleringen, sier Roger Alm.
Volvo Trucks’ batterier er designet slik at de senere kan reproduseres, overhales og gjenbrukes. Anlegget i seg selv drives av 100 prosent fornybar energi.
Med produksjonen av tre tunge helelektriske modeller som starter i år i Europa, har Volvo til sammen seks elektriske lastebilmodeller på verdensbasis og dekker alt fra bydistribusjon og avfallshåndtering til regional transport og anleggsarbeid.
– Med den raske utbyggingen av ladenettverk og forbedringene i batteriteknologien er jeg overbevist om at vi vil se en rask omveltning av hele lastebilindustrien i veldig nær fremtid, sier Roger Alm.