-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
EU vil bekjempe "dieselturisme"
EU-parlamentet vil at avgiftene på diesel skal opp på samme nivå som blyfri bensin. Bakgrunnen er EU-kommisjonens forslag om en grense for hvor mye mer bensin- og dieselavgiften kan økes i medlemsland som allerede har de høyeste avgiftene.
Det er til dels store forskjeller mellom EU-landenes avgiftsnivå på drivstoff. Dette stimulerer blant annet til såkalt "dieselturisme", som bidrar til unødvendig kjøring og dermed økt belastning på miljøet.
Fordi diesel og bensin har like stor miljøpåvirkning, spesielt med hensyn til CO2-utslipp, er det liten grunn til at minimumsavgiftene på dem skal være forskjellige, mener EU-paparlamentet.
Det er EU-kommisjonen som har kommet med et forslag om å utjevne avgiftene landene mellom. De ønsker også en likestilling av avgiftene på diesel og bensin.
Når det gjelder skatter og avgifter har Parlamentet kun høringsrett. Et vedtak om dette tas i Ministerrådet, og det må der være enstemmig.