PR og informasjonsdirektør for Stellantis Norge, Stein Pettersen (t.v.), og Roy-Erik Johnsen, merkesjef for varebilene fra Stellantis.
Foto: Brede Høgseth Wardrum
Farvel til kampanjer og problematiske leveringer
Det eneste Stellantis-merket som hadde svart til forventningene da det gikk i mål ved årsskiftet var nok Fiat Professional. Der var ambisjonene «så mange som mulig», som viste seg å bli ca. 100.
-To ting som spesielt preget fjoråret, sier Roy-Erik Johnsen,
merkesjef for varebilene fra Stellantis og lister opp:
-Det ene var tilgangen på biler, som imidlertid ble meget
bedre utover i året. Vi har jo ligget med en svær backlog i forhold til
produksjonen. Det har ikke vært noe hyggelig for forhandlerne å forklare
kundene hvorfor de ikke får den bilen de har bestilt. Og
for oss har det ikke vært noe hyggelig å forklare forhandlerne hvorfor vi
nesten ikke har hatt biler å selge.
-Men nå snakker vi desember og nå er backloggen egentlig tom
og produsenten er a jour med våre bestillinger.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00