-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scudo blir Traficaro?
I følge en særdeles kortfattet pressemelding fra Renault, publisert hos Newspress i går, skal Renault levere varebil til Fiat fra 2016. Men hvilken?

DELEBILER: I varebilverden er bilprodusentene råtasser til å fordele utviklingskostnadene for en bil utover flere merker.
Oppskriften er: Noen mindre designendringer og nytt klistremerker. Og vips så blir det en hel annen bil…
Vi har kombinasjoner som VW-Mercedes og Mercedes-Renault og Renault-Opel. Og ikke minst Peugeot-Citroen-Fiat-Toyota i den mellomstore kassebilklassen.
I øyeblikket er det kun Ford av de store merkene representert i Norge som IKKE gjør dette i utstrakt grad.
I nevnte pressmelding fra Renault står det ganske enkelt at Renault og Fiat er blitt enige om at førstnevnte supplerer sistnevnte med et lett kommersielt kjøretøy fra andre kvartal 2016.
Bilen skal produseres av Renault i Frankrike basert på en Renault plattform, men med selvstendig Fiat Professional design.
Så får vi gjette da, hvilken bil det kan være snakk om?
Det er neppe de små varebilene Fiorino (som ikke selges i Norge, men deles med PSA som Nemo og Bipper) eller Doblo (som deles med Opel Doblo). Her har Fiat for god kontroll over produksjon og utvikling selv.
Ei heller er det særlig sannsynlig at det dreier seg om store Ducato, som også produseres i samarbeid med PSA (Boxer og Jumper), og som nettopp har fått en solid facelift.
Altså faller sannsynlighetspilen ned på etterfølgeren til den mellomstore Fiat Scudo.
YrkesBil skrev allerede for to år siden, da det ble klart at Toyotas Hiace-etterfølger Proace skulle bli en firling til Partner/Jumpy/Scudo, at Scudo-samarbeidet med PSA i fabrikken Sevel Nord var over, og at produksjonen skulle opphøre i 2016.
Renault har på sin side nettopp lansert nye Trafic (nå produsert i Sandouville i Frankrike), og som er et samarbeid med Opel om Vivaro (som produseres i Luton, England) – les førsteinntrykket her.
Det er denne bilen vi nå altså tipper fra 2016 også kommer til å få Fiat-logo i grillen.
I forrige generasjon var Trafic/Vivaro forøvrig koblet sammen med Nissan Interstar (som ble produsert i Barcelona).
I ny versjon av Trafic/Vivaro har vi imidlertid ikke så langt sett bekreftelse på at det kommer en ny Interstar basert på samme bilen - selv om Automotive News antydet dette i en artikkel for et år siden, der de skrev at Primastar-produksjonen skulle flyttes til franske Sandouville sammen med ny Trafic i 2014.
Dermed kan vi jo inn til videre undre på om Scudo erstatter Primastar på produksjonslinjen – eller om det nok en gang skal lages fire merkeversjoner av samme mellomstore kassevogn.