-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Foreslår at busser får kjøre 90 km/t
Busser bør få kjøre i 90 km/t på veger som har slik, eller høyere fartsgrense. Forutsetningen er at bussene har ABS-bremser og setebelter, samt at de ikke har ståplasser og heller ikke trekker tilhenger.

Dette går fram av et brev Statens vegvesen Vegdirektoratet har sendt Samferdselsdepartementet. Direktoratet mener forslaget på sikt vil bidra til å bedre sikkerheten til bussparken.
Departementet skal nå ta stilling til den videre behandlingen av forslaget.
Det var Transportbedriftenes Landsforbund som i sin tid ba Vegdirektoratet vurdere om flybussene til Gardermoen burde få kjøre i 90 km/t. Argumentet var at bussene, som i dag ikke har lov til å kjøre mer enn 80 km/t på slike veger, faktisk kan være til hinder for trafikkavviklingen og følgelig også kan skape mange farlige situasjoner på den delen av vegnettet som har størst trafikk.
Forslaget har nå vært på høring og hentet støtte fra de fleste av høringsinstansene. Her har man også spurt om det kan være formålstjenlig å øke fartsgrensen til 100 km/t på veger med slik fartsgrense. Her er høringsinstansene mer betenkte. Det er også Vegdirektoratet, som mener dette vil representere et så betydelig risikomoment i trafikken, at forslaget avvises.