-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Foreslår at busser får kjøre 90 km/t
Busser bør få kjøre i 90 km/t på veger som har slik, eller høyere fartsgrense. Forutsetningen er at bussene har ABS-bremser og setebelter, samt at de ikke har ståplasser og heller ikke trekker tilhenger.
Dette går fram av et brev Statens vegvesen Vegdirektoratet har sendt Samferdselsdepartementet. Direktoratet mener forslaget på sikt vil bidra til å bedre sikkerheten til bussparken.
Departementet skal nå ta stilling til den videre behandlingen av forslaget.
Det var Transportbedriftenes Landsforbund som i sin tid ba Vegdirektoratet vurdere om flybussene til Gardermoen burde få kjøre i 90 km/t. Argumentet var at bussene, som i dag ikke har lov til å kjøre mer enn 80 km/t på slike veger, faktisk kan være til hinder for trafikkavviklingen og følgelig også kan skape mange farlige situasjoner på den delen av vegnettet som har størst trafikk.
Forslaget har nå vært på høring og hentet støtte fra de fleste av høringsinstansene. Her har man også spurt om det kan være formålstjenlig å øke fartsgrensen til 100 km/t på veger med slik fartsgrense. Her er høringsinstansene mer betenkte. Det er også Vegdirektoratet, som mener dette vil representere et så betydelig risikomoment i trafikken, at forslaget avvises.