-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny varebil, kun for batteridrift
Altfor ofte er elektriske varebiler en ombygget dieselbil. Den nye, fra GM-Partner Wuling, er konstruert for batteridrift fra bunnen.
Også Wuling har hatt varebiler tidligere, men de tilhører den kjente oppskriften med å rive ut dieselen og så se om det finnes plass til batterier og elmotorer.
Den nye fra SAIC-GM-Wuling heter YangGuang, og ikke bare er den konstruert rundt en ren batteripakke – her blir det aldri plass til noen dieseltank – den er konstruert rundt Wulings nye Red batterier med smart temperaturkontroll for den ultratynne batteripakken på bare 148 mm.
Den mater en elmotor på 80 hk, og det er snakk om rekkevidde på enten 120 eller 300 km avhengig av kapasiteten.
Snutebil
Litt paradoksalt er det kanskje at den forrige varebilen derfra, RongGuang, som har en dieselmotor, har en helt flat front. Mens den nye, som kunne gjemt bort komponentene i den elektriske drivlinjen hvor som helst, har noe som ser ut som et typisk motorpanser der i front.
Snutebil!
Årsaken er noe så prosaisk som kollisjonssikkerhet.
Også slike biler vil også gjerne samle noen poeng for fotgjengerbeskyttelse, når de kastes ut i NCAP-prøvene.
Slik bilen ble vist ved debuten har den et varerom på 283 x 168 x 137 cm, og et volum på 6,5 kubikk. Gulvet ligger 60 cm over overflaten.
De startet forhåndssalget i februar og det vil sikkert komme flere versjoner snart.
LES OGSÅ:
-
Flexis kommer til Norge: – Vi skal selge mer enn bare en bil
-
E-Transit Custom AWD: Kutter i pristillegget for firehjulsdrift
-
Elektrisk pickup: Lover «alt» som forventes av en yrkesbil
-
Ruller ut nye flåtestyringsløsninger
-
Defender vare? Hvorfor ikke pickup?
-
Årets prisdryss for nyttekjøretøy
-
Nye Renault Trafic: Lover «ultra-rask» lading med 800V
-
Kia klare for mer spesialiserte yrkesbiler
-
Får dispensasjon inntil videre: Nå kan bilene registreres
-
Åpner snart for bestilling av e-Transporter med 4Motion