-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny varebil, kun for batteridrift
Altfor ofte er elektriske varebiler en ombygget dieselbil. Den nye, fra GM-Partner Wuling, er konstruert for batteridrift fra bunnen.
Også Wuling har hatt varebiler tidligere, men de tilhører den kjente oppskriften med å rive ut dieselen og så se om det finnes plass til batterier og elmotorer.
Den nye fra SAIC-GM-Wuling heter YangGuang, og ikke bare er den konstruert rundt en ren batteripakke – her blir det aldri plass til noen dieseltank – den er konstruert rundt Wulings nye Red batterier med smart temperaturkontroll for den ultratynne batteripakken på bare 148 mm.
Den mater en elmotor på 80 hk, og det er snakk om rekkevidde på enten 120 eller 300 km avhengig av kapasiteten.
Snutebil
Litt paradoksalt er det kanskje at den forrige varebilen derfra, RongGuang, som har en dieselmotor, har en helt flat front. Mens den nye, som kunne gjemt bort komponentene i den elektriske drivlinjen hvor som helst, har noe som ser ut som et typisk motorpanser der i front.
Snutebil!
Årsaken er noe så prosaisk som kollisjonssikkerhet.
Også slike biler vil også gjerne samle noen poeng for fotgjengerbeskyttelse, når de kastes ut i NCAP-prøvene.
Slik bilen ble vist ved debuten har den et varerom på 283 x 168 x 137 cm, og et volum på 6,5 kubikk. Gulvet ligger 60 cm over overflaten.
De startet forhåndssalget i februar og det vil sikkert komme flere versjoner snart.
LES OGSÅ:
-
Stort steg for eSprinter
-
Avslørt: Denne skulle vi egentlig ikke få se - ennå
-
– Vi er i stand til å levere til de største innkjøperne
-
Kinesisk satsing på kjølevarer
-
Derfor vil Ford-importøren tilby varebilen som ladbar hybrid - mens Volkswagen-importøren dropper den
-
Ladbar hybrid-variant av Caddy - men den kommer ikke til Norge
-
På grensen til luksus
-
Arendalsuka 2024 er spekket av bil- og transportrelaterte spørsmål - her er høydepunktene
-
Mye platina blant varebiler
-
Krever allmenngjøring for varebilsjåfører i godsbransjen