-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ny varebil, kun for batteridrift
Altfor ofte er elektriske varebiler en ombygget dieselbil. Den nye, fra GM-Partner Wuling, er konstruert for batteridrift fra bunnen.
Også Wuling har hatt varebiler tidligere, men de tilhører den kjente oppskriften med å rive ut dieselen og så se om det finnes plass til batterier og elmotorer.
Den nye fra SAIC-GM-Wuling heter YangGuang, og ikke bare er den konstruert rundt en ren batteripakke – her blir det aldri plass til noen dieseltank – den er konstruert rundt Wulings nye Red batterier med smart temperaturkontroll for den ultratynne batteripakken på bare 148 mm.
Den mater en elmotor på 80 hk, og det er snakk om rekkevidde på enten 120 eller 300 km avhengig av kapasiteten.
Snutebil
Litt paradoksalt er det kanskje at den forrige varebilen derfra, RongGuang, som har en dieselmotor, har en helt flat front. Mens den nye, som kunne gjemt bort komponentene i den elektriske drivlinjen hvor som helst, har noe som ser ut som et typisk motorpanser der i front.
Snutebil!
Årsaken er noe så prosaisk som kollisjonssikkerhet.
Også slike biler vil også gjerne samle noen poeng for fotgjengerbeskyttelse, når de kastes ut i NCAP-prøvene.
Slik bilen ble vist ved debuten har den et varerom på 283 x 168 x 137 cm, og et volum på 6,5 kubikk. Gulvet ligger 60 cm over overflaten.
De startet forhåndssalget i februar og det vil sikkert komme flere versjoner snart.
LES OGSÅ:
-
Slik vil budsjettforslaget påvirke yrkesbilnæringene
-
Rekordrask Transit Supervan kommer til Oslo Motor Show
-
Får ikke firehjulsdrift: – Trygge på at vi har et godt produkt og konkurransedyktige priser
-
Prisbombe fra Kia
-
Partner in crime
-
Chrysler-konsept for virkeligheten
-
Mikro-transport fra Honda
-
Her er Kia PV5 i Norge
-
Volkswagen kobler opp varebilene
-
Utvider eSprinter-familien - og lokker med heftige besparelser