-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
- Høyere aldersgrense for buss- og taxisjåfører
Samferdselsminister Liv Signe Navarsete foreslår at aldersgrensen for å kunne arbeide som buss- og drosjesjåfør heves fra 70 til 75 år.
Samferdselsministeren vil med det første sende forslag til en slik endring i yrkestransportloven på høring. Endringen vil være knyttet til aldersgrensen for å få kjøreseddel, som gir rett til å kjøre bil eller buss i løyvepliktig persontransport.
- Med en slik lovendring kommer vi i møte de mange som ønsker å fortsette som yrkessjåfør etter fylte 70 år. Endringen er også i tråd med ønske fra buss- og drosjenæringen, opplyser Navarsete.
I forslaget er det lagt til grunn et krav om at sjåfører over 70 år må fornye kjøreattesten hvert år frem til fylte 75 år. En slik fornying av kjøreseddel krever blant annet ny helseattest.
- Aldersgrensen for kjøreseddel for løyvepliktig buss- og drosjetransport har vært 70 år siden 1979. Jeg har bedt helsemyndighetene vurdere saken på nytt. Deres vurdering viser at aldersgruppen opptil 75 år har hatt en generell bedring i helsetilstanden. Det åpner for heving av aldersgrensen, sier samferdselsminister Liv Signe Navarsete.