-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Høyere piggdekkgebyr for tyngre kjøretøy
Flere pigger på dekkene gir bedre gripeevne, men gir også økte støvproblemer. Derfor er det riktig at tyngre kjøretøy skal betale fire ganger så mye i piggdekkavgift som lette kjøretøy, mener samferdselsministeren.

- Flere pigger på dekkene gir bedre veigrep og øker sikkerheten. Dette er positivt. Samtidig fører bedre gripeevne til økte støvproblemer, og det er derfor riktig å øke gebyrsatsen for bruk av piggdekk for visse typer tyngre kjøretøy.
Dette sier samferdsels-minister Magnhild Meltveit Kleppa i forbindelse med at Samferdsels-departementet samtykker i at Vegdirektoratet sender på høring et forslag til endring i forskriften om piggdekkgebyr.
Endringen betyr at gebyrsatsene for bruk av piggdekk på lastebil og buss med totalvekt på henholdsvis 12 tonn og 5 tonn i etablerte piggdekkgebyrsoner, skal være fire ganger satsen som gjelder for lette kjøretøy.
Bakgrunnen for de foreslåtte gebyrsatsøkningene er at Vegdirektoratet også er i ferd med å sende på høring et forslag om å øke den tillatte vekten per pigg for de to typene kjøretøy.
Denne økningen vil føre til mer vegslitasje, og Vegdirektoratet finner det nødvendig å fastsette en høyere gebyrsats for de to ovennevnte kjøretøytypene som benytter piggdekk om vinteren.
Begrunnelsen er at den som bruker piggdekk med økt gripeevne, også bør betale et høyre gebyr på grunn av økte støvproblemer.