-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kineserne på gjerdet
Både kinesiske produsenter og kinesiske besøkende preger IAA i Hannover. Men de virker både mer dempet og mer selvsikre enn noen gang.

Når tar kineserne over det europeiske markedet? Det er en spørsmålsstilling man lenge har stilt seg. I kjøretøybransjen som mange andre bransjer.
Ingen ler av morsomme navn som Young Man og King Long lenger. For underforstått: De kan jo produsere nesten like gode produkter til en langt lavere pris.
Men spørsmålet kan snart snus helt på hodet. Kommer kinesiske produsenter i det hele tatt til å finne det sære, nisjepregede, forskriftshemmede europeiske markedet drivverdig?
På IAA stiller det produsenter som ikke en gang har tenkt å selge i Europa. De er der kun for å profilere seg for den internasjonale motorpressen fra andre verdensdeler.
Les flere saker fra IAA:
- Ivecos drømmebil
- Superbus med måkevinger
- Bildekarusell fra åpningsdagen
- Den elektriske yrkesbilmessen
Det er spesielt på bussfronten at kineserne markerer seg for tiden, og det var da også innen buss at vi flant flest av dem.
Og de profilerer like mye hybrid, elektrisk og hydrogen som de største europeiske produsentene.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no