-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
100-åringen Isuzu spurtet til seier
Riktignok er det i 2016 Isuzu fyller 100 år, men merket gjennomførte en enorm spurt i desember. Det førte modellen D-Max til toppen av registreringsstatistikken for pickupsegmentet.
Ved utgangen av november lå D-Max bak Toyota Hilux og Volkswagen Amarok med flere titalls biler.
Men med en økning i fjorårets julemåned på formidable 133 prosent klarte Isuzu å kjøre forbi konkurrentene.
Avgiftsøkning
I 2015 sett under ett økte Isuzu D-Max med hele 56 prosent, fra 630 registreringer i 2014 til 984 i fjor.
Det er ingen tvil om at avgiftsøkningen som trådte i kraft 1. januar i år, er en av hovedårsakene til den sterke økningen på tampen av året. Isuzu kjørte massive kampanjer som spilte nettopp på dette. Vi har spurt salgssjef for Isuzu hos importøren RSA, Steinar Dokken, hvor mange biler de solgte som en direkte følge av kampanjen.
– Det er klart at det bidro til noen ekstra salg i desember, men det er vanskelig å gi noen eksakte tall. Desember er normalt en god salgsmåned, svarer Dokken.
– Flere årsaker
– Hva kan du si om bakgrunnen for den kraftige økningen deres i 2015?
– Det har nok flere årsaker. Isuzu er et bra produkt med sterke spesifikasjoner, og god driftssikkerhet. Bilene er laget av en lastebilprodusent, og det merkes ved at de er solide. I tillegg vil jeg trekke frem dyktige forhandlere, bra modellutvalg og god kvalitet som viktige årsaker, sier salgssjefen.
Kundesolgte biler
– Hvor mange av desemberbilene ble kjøpt av kunde og hvor mange ble registrert opp for senere salg?
– Alle Isuzu som ble registrert i desember var kundesolgte biler, men på grunn av veldig stor pågang så rakk ikke alle forhandlerne å levere alle bilene. Derfor har noen blitt utlevert til kunde nå i januar. Det ble ikke registrert opp biler for senere salg, om vi ser bort fra cirka 10-15 demobiler som ble tatt ut fordi forhandlerne solgte de som de hadde. Bilene ble ikke registrert for å booste salgstallene, forklarer Dokken.
PS. Som nevnt fyller japanske Isuzu 100 år i 2016. Bilmerket kan vise til den lengste historien av alle japanske bilmerker. De var blant annet en av verdens største produsenter av dieselmotorer, og den første lastebilen ble produsert allerede i 1922. Fabrikken er i dag blant det største produsentene av nyttekjøretøy.