-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Elektrisk Iveco Daily
På en stor miljøutstilling i Rimini lanserte Iveco sin nyeste elektriske varebil.
Den nye Daily ble valgt til Van of the Year for 2015. Nesten underlig at den ikke møtte opp i eldrift-utgave med en gang, for helt siden 1986 har Iveco levert sine lettere biler med plugg.
Men tidligere har bilene vært bygget om utenfor huset, Micro Vett (som fremdeles gjør Fiat 500og Panda elektriske) har modifisert dem, selv om de ble solgt som, og av, Iveco.
100 prosent Iveco
Det er ikke sagt et ord om at den nye modellen, lansert i forrige uke, ikke er 100 prosent hjemmelaget. Tvert om er det en rekke detaljer som tyder på at nå snakker vi et 100 prosent Iveco-produkt.
Det burde blant mye annet også ha noe å si for prisen, som imidlertid ikke er klar ennå. Men det er klart at el-pakken kan leveres på alle New Daily, kasse og cab, opp til 5,6 tonn eller 19,6 kubikk.
Hva som er klart er at produsenten snakker om 280 kilometer rekkevidde per lading, etter dagens kjøresyklus, og at den har en nyutviklet batteripakke der batterienes levetid er økt med 20 prosent, samtidig som vekten er senket slik at nyttelasten øker med 100 kilo, sammenliknet med tidligere modeller.
Hurtigladere
Bilene kan kobles til hurtigladere som bare bruker to timer på å fullade. Det er innført mulighet for to kjøremodi, og det regenerative bremsesystemet er utformet slik at man enkelt kan velge den beste vurdert ut fra kjøre- og trafikkforholdene.
Bilen sørger også for at et akustisk varselsystem automatisk slår inn når du kjører med mellom én og 30 km/t.
Et elektronisk dashbord inkluderer også en 7 tommers pad der man blant annet finner et nytt sat-nav system, spesielt utviklet sammen med Tom Tom for disse bilene.
Kanskje snart på tide at moderne nullutslipps varebiler også får noen incentiver. Lettere parkeringsmuligheter, for eksempel.