-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lastebiler over 16 tonn opp 9,5 prosent
Etter 10 måneder er veksttakten i lastebilleveransene kun lett avtagende. Men alt går på segmentet over 22 tonn – og Volvo øker ledelsen.

KOMMENTAR: Det meste spennende med oktobertallene fra OFV er at veksttakten for lastebilregistreringer fortsatt holder seg. Tallet for alle lastebiler over 3,5 tonn er hele 6,7 prosent flere registreringer i år enn på samme tid i fjor. Men alle segmenter under 22 tonn taper terreng.
Segmentet 3,5 – 7,5 tonn så riktignok en viss bedring i oktober isolert sett, men tallene er for små til å kunne tilskrive signaleffekt. Og Mercedes tviholder på en andel på over 50 prosent.
Segmentet 7,5 – 10 tonn er også i tilbakegang, men her er det en litt artigere konkurransesituasjon mellom tre-fire merker. Og MAN har lagt seg foran Fuso, med Iveco hakk i hæl.
Segmentet 10-16 tonn synker også som stein. I år er det imidlertid reell kamp om «tittelen» i dette lille segmentet. Mercedes kan fortsatt hente inn MAN før årsskiftet.
Segmentet 16-22 tonn er inne på svenskenes revir. Også dette segmentet går lett tilbake. I teten kjemper Volvo og Scania på kniven, mens Mercedes er komfortabel med 16,5 prosent på tredjeplass.
Segmentet 16 tonn og over er imidlertid vektklassen som teller tradisjonelt og internasjonalt, og for segmentet som helhet er veksten 9,5 prosent.
Merkekampen
Volvo øker fortsatt distansen foran Scania til 218 biler. Merk at alle de «tre store» merkene, med Mercedes på 3. plass, øker i 2014. Og de «fire små» taper kraftig terreng.
Tidligere har det vært normalt å inkludere MAN i «de fire store», men årets markedsandel på 5,7 prosent per utgangen av oktober er skummel. Forhåpentligvis blir merket reddet fra nedrykk etter leveranser i november og desember.