-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lastebiler over 16 tonn opp 9,5 prosent
Etter 10 måneder er veksttakten i lastebilleveransene kun lett avtagende. Men alt går på segmentet over 22 tonn – og Volvo øker ledelsen.

KOMMENTAR: Det meste spennende med oktobertallene fra OFV er at veksttakten for lastebilregistreringer fortsatt holder seg. Tallet for alle lastebiler over 3,5 tonn er hele 6,7 prosent flere registreringer i år enn på samme tid i fjor. Men alle segmenter under 22 tonn taper terreng.
Segmentet 3,5 – 7,5 tonn så riktignok en viss bedring i oktober isolert sett, men tallene er for små til å kunne tilskrive signaleffekt. Og Mercedes tviholder på en andel på over 50 prosent.
Segmentet 7,5 – 10 tonn er også i tilbakegang, men her er det en litt artigere konkurransesituasjon mellom tre-fire merker. Og MAN har lagt seg foran Fuso, med Iveco hakk i hæl.
Segmentet 10-16 tonn synker også som stein. I år er det imidlertid reell kamp om «tittelen» i dette lille segmentet. Mercedes kan fortsatt hente inn MAN før årsskiftet.
Segmentet 16-22 tonn er inne på svenskenes revir. Også dette segmentet går lett tilbake. I teten kjemper Volvo og Scania på kniven, mens Mercedes er komfortabel med 16,5 prosent på tredjeplass.
Segmentet 16 tonn og over er imidlertid vektklassen som teller tradisjonelt og internasjonalt, og for segmentet som helhet er veksten 9,5 prosent.
Merkekampen
Volvo øker fortsatt distansen foran Scania til 218 biler. Merk at alle de «tre store» merkene, med Mercedes på 3. plass, øker i 2014. Og de «fire små» taper kraftig terreng.
Tidligere har det vært normalt å inkludere MAN i «de fire store», men årets markedsandel på 5,7 prosent per utgangen av oktober er skummel. Forhåpentligvis blir merket reddet fra nedrykk etter leveranser i november og desember.