-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
På utrykning til Brighton
For tredje gang på rad har YrkesBil og Norsk Scania AS deltatt på veteranbilløpet for nyttekjøretøyer, the London to Brighton Run. I år stilte vi med to biler, en 1956 Scania-Vabis L51 og en 1959 Willys brannbil, og tiltrakk oss stor oppmerksomhet.

London to Brighton Run ble i år arrangert for 44. år på rad av Historic Commercial Vehicle Society. Starten på løpet har de senere åra vært lagt til Battersea Park, men i år var startstedet endret til Crystal Palace Park .
Scania-forhandleren i Telemark, Haugerød & Nilsen AS som for øvrig feirer 50årsjubileum i år, hadde stilt to biler til rådighet (Tusen takk!), en 1956 Scania-Vabis L51 Drabant utstyrt med tipp, og en 1959 Willys brannbil, sistnevnte med fortid hos brannvesenet i Bø i Telemark.
Skipet
Bilene ble sendt med skip fra Brevik til Immingham der de ble plukket opp av en av bilene til den nederlandske transportøren Zandbergen Transport & Logistic. Dette selskapet står for all transport av Scania-chassiser på de britiske øyer. Sjåføren Ruud van der Zee viste seg å være en stor veteranbilentusiast og tok transportoppdraget svært alvorlig.
Søndag 1. mai startet løpet grytidlig om morgenen, og i strålende sommervær rykket vi ut med våre to biler. Undertegnede fikk være brannbilsjåfør, mens Hans Helge Brodtkorb i Norsk Scania tok seg av kartlesingen. Drabanten ble kjørt av YrkesBils forrige redaktør, Torstein Magelssen, mens Jon Veierud fra Haugerød & Nilsen AS avd. Brunkeberg, tok seg av kartlesingen.
Problemer
Etter halvgått løp var det pause, da oppdaget vi en større vannlekkasje på Drabanten. En av vannslangene hadde gitt opp og gode råd var dyre, men blant veteranbilentusiaster er det hjelp å få! Brian og Simon Tullett, som driver et radiatorverksted, stilte deler og verktøy til rådighet og etter et par timer hadde vi fått Drabanten i gang igjen.
Dessverre førte forsinkelsen til at vi kom for sent til Brighton for å være med i bedømmingen, men målet med turen var ikke først og fremst for å få en pokal, men å delta i et av de mest tradisjonsrike veteranløp for nyttekjøretøyer i Europa.
Neste år går det 45. London to Brighton Run av stabelen, og sammen med Norsk Scania tar vi sikte på å arrangere en kombinert leser- og kundetur til løpet. Målet er at alle som melder seg på skal få delta som passasjerer i en veteranbuss vi planlegger å ta med oss over til England.
Saken er hentet fra YrkesBil nummer 7. Her får du servert bilder vi ikke fikk plass til i den trykte utgaven.