-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Mercedes-pickup på veien
Det er ingen hemmelighet at Mercedes skal lansere en pickup, men bilder av bilen har vi ikke sett før nå!

Når man skal ekspandere, må man stadig finne nye nisjer å være representert i. For et par tiår siden var det utenkelig at luksusbilprodusenten Mercedes-Benz skulle bygge forhjulsdrevne småbiler, men i dag utgjør disse en vesentlig del av modellmiksen.
En rimelig varebil var heller ingen selvfølgelighet, men i samarbeid med Renault fikk Mercedes satt sitt eget preg på Kangoo, inkludert stjerne i grillen, og døpt den om til Citan.
Stort segment
For et år siden gikk Mercedes-sjef Dieter Zetsche ut og fortalte at nå skulle nok et hull i modellprogrammet tettes. De ville inn på pickup-markedet som på global basis utgjør nesten 2,5 millioner biler årlig.
Igjen allierte Daimler seg med Renault-Nissan, men selv om Mercedes-modellen er basert på samme plattform som nye Nissan Navara, vil tyskerne i større grad sette sitt eget preg på denne modellen enn hva tilfellet var ved Citan.
Blant annet er det sannsynlig at de vil tilby sine egne drivlinjer med 4- og 6-sylindrede diesel- og bensinmotorer, samt manuell eller automatisk girkasse.
Det snakkes også om en hybrid variant for at Mercedes skal innta posisjonen som den mest avanserte pickup-produsenten.
2017-lansering?
Trolig får vi vite mer til høsten, for våre kilder antyder at Mercedes skal vise en konseptbil som forsmak på den kommende pickupen på Paris-utstillingen i september. Trolig tar det ytterligere et år før den går til produksjon.
En annen indikasjon på hva vi har i vente er Alaskan Concept som Renault viste på Frankfurt-utstillingen sist høst. Den blir en søstermodell som er med på å dele utviklingskostnadene med Mercedes.
Mercedes-preg
Vi kan regne med at designtrekk blir overført fra de nye SUV-modellene GLC og GLE, og første pickup blir en dobbel cab med fem seter og lasteplan som den vi ser på bildene. Det er foreløpig uvisst om de vil lage andre varianter, men det er vel liten grunn til å anta noe annet.
Interiøret vil også bære typiske Mercedes-preg, med design og teknologi hentet fra flerbruksbilene i V-Klassen og varebilene Vito.
Det kan også være aktuelt å tilby den kommende pickupen i to varianter, som en ren yrkesbil eller som en mer påkostet familiebil, avhengig av marked.
Pop som toseter
I Norge selges svært få pickuper som personbil grunnet høye avgifter, men mange ønsker likevel en luksuriøs og komfortabel jobbebil med to seter, en pickup eller en SUV registrert på grønne skilter.
Et godt eksempel på dette er Amarok som har vært en suksess for Volkswagen siden lanseringen i 2010. I fjor delte den andreplass med HiLux på pickup-toppen, kun slått med noen få eksemplarer av Isuzu D-Max.
Ut april leder Amarok ifølge OFV med 221 biler mot 218 Isuzu D-Max. D-Max holdt et vesentlig høyere tempo i april, men snart får Amarok en facelift, og da kan fløyta få en annen lyd igjen.
Ny modellbetegnelse
Ingenting er offisielt når det gjelder modellbetegnelse, men det spekuleres i både GLT (om den skal relateres til SUV-familien) og X-Klasse.
Mercedes lot sine designkontorer i USA og Asia komme med forslag, men det foretrukne utkastet kom fra hovedkontoret i Sindelfingen.
Bilen skal bygges ved Nissans anlegg i Barcelona, Spania, samt ved en Renault-fabrikk i argentinske Cordoba. Vær trygg på at Mercedes-modellen vil skille seg fra Navara med hensyn til både design, komfort og utstyrsmuligheter.