-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nei til Volvo XC90 som varebil
Fredrikstad (BilNorge.no): Volvo XC90 godkjennes ikke som varebil med grønne skilter. Myndighetene godkjenner ikke ombyggingen av bilene.

Trafikkstasjonen i Fredrikstad har nektet å godkjenne Volvo XC90 etter råd fra den ekspertgruppen Vegdirektoratet har oppnevnt som faggruppe for ombygging av biler.
Men firma Autopartner i Gressvik anker avgjørelsen og hevder at myndighetene snakker med to tunger. Striden står om en bil blir mindre sikker om en innvendig takstiver erstattes med en i mindre dimensjon. Det er nemlig nødvendig om det skal bli plass til den norske statskassa.
Og saken er meget delikat. Volvo Norge har fått typegodkjent Renault Grand Scenic som varebil og nå bygges bilene om på spesialbedriften Lafinto ved Fredrikstad. Men i følge de som har studert det arbeidet som gjøres med Grand Scenic, er det nesten helt identisk med det som også gjøres med Volvo XC90. På begge bilene må en takavstiver skiftes ut med en som bygger mindre ned i bilen. Uten denne endringen blir det ikke plass til statskassa.
Renault Grand Scenic er typegodkjent som varebil av Volvo Norge. Men de som søker om å få godkjent Volvo XC90 som varebil er frie forhandlere som kjøper bilen i Sverige og bygger om en og en bil. De reagerer på at Volvo Norge ordner med at deres Renault blir godkjent – mens de setter alle kjepper i hjula for at andre skal få godkjent Volvo.
I rapporten fra ekspertgruppen myndighetene har oppnevnt for å vurdere ombygging av biler blir det henvist til at Volvo er skeptiske til endringene.