-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Volvo XC90 blir varebil, kommer brukte fra USA
Volvo XC90 kommer nå som varebil med grønne skilter. Ved å fjerne alt som er av innvendig trekk i bilen er målene akkurat store nok for at det blir plass til Norgeskassa. Dermed blir det varebil – men bilene kommer langveis fra.
Det er spesielle regler ved import som gjør det mulig å ta bilene fra Amerika. Det kreves ingen EU-godkjenning av bilene for er en bil godkjent i USA og Canada er den det også i Norge. Det forenkler importen av biler fra Nord-Amerika. Det var FrPs stortingsrepresentant Kenneth Svendsen som var arkitekten bak de særnorske reglene for biler fra USA og Canada.
Volvo Norge har intet med importen av de brukte XC90-bilene. Flere Volvo-forhandlere har importert brukte biler særlig fra Volvo i Sverige. Men ingen har planer om import av XC90 som varebiler. Men det kan bli aktuelt igjen å se på strategiske mål for bilen om noen får den godkjent som varebil. I USA og Canada selges de langt fleste XC90 med bensinmotor, så det blir vanskelig å skaffe dieselbiler. Det er ventet at den nye XC90 med V8 motor kan bli særlig interessant som varebil i Norge.
