-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW vil enda mer på varebil
Volkwagen satser mer enn noen gang på varebiler. Direktør Alf Inge Andersen sier at verken importør eller forhandlere tror på noen walkover seier når Toyota mister sin Yaris Verso varebil samtidig som HiAce bare blir eldre og eldre. Først om et år lanseres nye VW LT i Norge.
Ledelsen i VW Nyttekjøretøyer i Norge setter seg ikke godt tilbake i stolen og regner med enklere marked nå når Toyota mister sin Yaris Verso varebil og HiAce ikke kommer i ny versjon på svært mange år. Direktør Alf Inge Andersen sier at i alt arbeidet hos importøren og med forhandlere, stresses det at det er ingen grunn til å tro at konkurransen blir svakere.
- Vi har en rekke områder vi kan forbedre, sier Andersen. Og konkurransen blir neppe mindre i årene fremover.
- Men erkerivalen Toyota blir svekket på varebiler?
- Vi registrerer det – men vi ser også på andre konkurrenter. Ford og Opel har meget bra program på kassevogner – og alle franske merker er aktive i klassen for mindre varebiler. Så konkurransen blir ikke mindre i tiden som kommer – heller tvert imot.
- Hva med Transporter med firehjulstrekk?
- Det er blitt en ubetinget suksess og nesten hver tredje Transporter vi nå selger har firehjulstrekk. Dog er fortsatt kort versjon med 105HK TDi diesel den mest solgte Transporter
- Når kommer ny LT?
- Vi forventer at den vil vises på bilutstillingen i Frankfurt i september. Vi har fått beskjed om at biler for Norge vil settes i produksjon neste år slik at vi vil lansere den nye LT om ca et år. Markedet for varebiler inntil 3,5 tonn er ikke veldig stort i Norge, men vi får et meget bra program.
- Tvilling med Mercedes Sprinter!
- Ja, og det er ingen dårlig bil å være i familie med.
VW tar marked
Volkswagen er den store vinneren innen varebiler i år. Utviklingen i markedsandel de siste tre årene viser utviklingen:
Merke | 2005 | 2004 | 2003 |
VW | 24,5 | 18,9 | 16,8 |
Toyota | 19,0 | 19,6 | 19,6 |
Resten | 56,5 | 61,5 | 63,6 |
Data pr 31/12 i 2004/2003 og 30/4-2005
Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken