-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW vil enda mer på varebil
Volkwagen satser mer enn noen gang på varebiler. Direktør Alf Inge Andersen sier at verken importør eller forhandlere tror på noen walkover seier når Toyota mister sin Yaris Verso varebil samtidig som HiAce bare blir eldre og eldre. Først om et år lanseres nye VW LT i Norge.

Ledelsen i VW Nyttekjøretøyer i Norge setter seg ikke godt tilbake i stolen og regner med enklere marked nå når Toyota mister sin Yaris Verso varebil og HiAce ikke kommer i ny versjon på svært mange år. Direktør Alf Inge Andersen sier at i alt arbeidet hos importøren og med forhandlere, stresses det at det er ingen grunn til å tro at konkurransen blir svakere.
- Vi har en rekke områder vi kan forbedre, sier Andersen. Og konkurransen blir neppe mindre i årene fremover.
- Men erkerivalen Toyota blir svekket på varebiler?
- Vi registrerer det – men vi ser også på andre konkurrenter. Ford og Opel har meget bra program på kassevogner – og alle franske merker er aktive i klassen for mindre varebiler. Så konkurransen blir ikke mindre i tiden som kommer – heller tvert imot.
- Hva med Transporter med firehjulstrekk?
- Det er blitt en ubetinget suksess og nesten hver tredje Transporter vi nå selger har firehjulstrekk. Dog er fortsatt kort versjon med 105HK TDi diesel den mest solgte Transporter
- Når kommer ny LT?
- Vi forventer at den vil vises på bilutstillingen i Frankfurt i september. Vi har fått beskjed om at biler for Norge vil settes i produksjon neste år slik at vi vil lansere den nye LT om ca et år. Markedet for varebiler inntil 3,5 tonn er ikke veldig stort i Norge, men vi får et meget bra program.
- Tvilling med Mercedes Sprinter!
- Ja, og det er ingen dårlig bil å være i familie med.
VW tar marked
Volkswagen er den store vinneren innen varebiler i år. Utviklingen i markedsandel de siste tre årene viser utviklingen:
Merke | 2005 | 2004 | 2003 |
VW | 24,5 | 18,9 | 16,8 |
Toyota | 19,0 | 19,6 | 19,6 |
Resten | 56,5 | 61,5 | 63,6 |
Data pr 31/12 i 2004/2003 og 30/4-2005
Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken