-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
Tunge Renault mer sentrale
Renault Trucks Norge AS og Renault Trucks Oslo flyttet offisielt sammen 1. desember fra henholdsvis Solbergelva og Strømsveien i Oslo.
Sitt nye felles hjem har de funnet i anlegget til Oslo Vei AS i Østre Aker vei 60 i Oslo – noe man får anta er midt i smørøyet for denne type virksomhet i denne type bransje.
Renault-mekanikerne begynte å gjøre seg husvarme hos Oslo Vei allerede 1. oktober. Senere har også selgere, kundemottakere, deleansvarlige, servicemedarbeidere og backoffice-utøvere fra de to bedriftene samlet seg under Oslo Veis tak. Østre Aker vei 60 er et moderne bilanlegg på nesten 20 mål, herunder 5 mål verkstedhall for reparasjoner, service, klargjøring, delelager og dekkservice. Her vil ikke bare tunge Renaulter få den beste pleie, men også de mange tunge Nissan Diesel som fortsatt ruller i hovedstaden og omegn. Dessuten er det neppe noen ulempe at en servicebil (snart to) står paratt til å betjene hele østlandsområdet til enhver tid på døgnet, alle ukedager.
I tillegg til Renault-organisasjonens fem mekanikere er 20 mekanikere fra Oslo Vei i ferd med å få suksessiv opplæring i Renault-teknologi. Og dette er folk som kan mye fra før, ikke minst innen hydraulikk og påbygg der Oslo Vei må regnes blant Oslos mest kompetente. Det Mekonomen-baserte personbilverkstedet under samme tak vil dermed få en sterkt underordnet rolle i framtiden – dersom det overhodet har noe framtid.
Tungbil-tilpasningene i verkstedhallen er det ikke noe å si på: 9 meter takhøyde, 5 plasser med smøregrav, bremsetestanlegg for hele vogntog, plass til å skifte dekk på 20 biler samtidig og en plate-avdeling der det meste som trengs kan lages fra scratch. Anlegget er godkjent til å foreta lovpålagte kontroller som PKK, kintroll av løfteutstyr m.v. Ja, også har de en hyggelig kantine der det serveres solid sjåførkost og tøffe historier fra landeveien.
I tillegg har Renault Trucks Norge AS fått gode naboer på begge sider: Bilbransjens Kurs- og Kompetansesenter på den ene, og Statens Vegvesen Oslo Trafikkstasjon på den andre. Slikt bør det bli et miljø av. Og en god fremtid for et lastebilfabrikat som fram til nå ikke har hatt det altfor lett her til lands.
Adm. direktør Jan Ole Tronstad (bildet) i Renault Trucks Norge kan fortelle at de magre tidene er i ferd med å forandre seg, for det vi til nå har sett er bare første trinn. Innen årsskiftet skal 23 servicepunkter være på plass i Norge. Leieavtalen med Oslo Vei har 5 års varighet og det gis opsjon på 5 år til – pr. i dag er bare halvparten av verkstedkapasiteten utnyttet. Og innen et halvt år vil det bli gjort grep på den ettermarkeds- og reservedelsfunksjonen som betjenes av Nissan Norge i dag.
–Vi har et mål om å bli en betydelig aktør i Oslo og Akershus, men utviklingen skal være stabil. Ikkeno jojo-marked her takk, proklamerer adm. dir. Jan O. Tronstad.