-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Drivstoffkjede venter økt forbruk
Dieselforbruket kommer til å gå opp i Europa neste fem år. Årsak
Statoil-kjeden, det vil si Statoil Fuel & Retail, er ledende i Skandinavia på salg av drivstoff til veitransport.
På et investorseminar i Oslo tirsdag denne uken kommer det fram at de venter økt dieselforbruk både i Skandinavia og Europa kommende fem år.
Nye energiformer, dvs. elektriske biler og annet, vil ha lav påvirkning på det totale volumet.
- Vi ser en økning i drivstoffetterspørselen i hele Europa, hovedsaklig drevet av en økning i antall kjørekilometer, sier Lars Gaustad, EVP Road Transportation Fuel, i følge nettstedet Euroinvestor.no.
Gaustad viser også til McKinsey-analyse som viser at drivstoffetterspørselen vil øke med 0,8 prosent årlig i Skandinavia frem til 2016, og 2,2 prosent i samme periode for hele Europa.
Det opplyses samtidig at bruttofortjenesten så langt i 2011 økt i forhold til 2010, til tross for høyere kostnader.
- Dette viser at det er mulig å skyve kostnadsøkningen over på forbrukerne. Konsolideringen i bransjen har redusert risikoen for irrasjonell oppførsel og priskriger, mener altså Lars Gaustad.
YRKESBIL MENER: Som i det minste forutsetter at transportørene som betaler drivstoffet klarer å viderefordre kostnaden til transportkjøperen.