-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Drivstoffkjede venter økt forbruk
Dieselforbruket kommer til å gå opp i Europa neste fem år. Årsak

Statoil-kjeden, det vil si Statoil Fuel & Retail, er ledende i Skandinavia på salg av drivstoff til veitransport.
På et investorseminar i Oslo tirsdag denne uken kommer det fram at de venter økt dieselforbruk både i Skandinavia og Europa kommende fem år.
Nye energiformer, dvs. elektriske biler og annet, vil ha lav påvirkning på det totale volumet.
- Vi ser en økning i drivstoffetterspørselen i hele Europa, hovedsaklig drevet av en økning i antall kjørekilometer, sier Lars Gaustad, EVP Road Transportation Fuel, i følge nettstedet Euroinvestor.no.
Gaustad viser også til McKinsey-analyse som viser at drivstoffetterspørselen vil øke med 0,8 prosent årlig i Skandinavia frem til 2016, og 2,2 prosent i samme periode for hele Europa.
Det opplyses samtidig at bruttofortjenesten så langt i 2011 økt i forhold til 2010, til tross for høyere kostnader.
- Dette viser at det er mulig å skyve kostnadsøkningen over på forbrukerne. Konsolideringen i bransjen har redusert risikoen for irrasjonell oppførsel og priskriger, mener altså Lars Gaustad.
YRKESBIL MENER: Som i det minste forutsetter at transportørene som betaler drivstoffet klarer å viderefordre kostnaden til transportkjøperen.