-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Drivstoffkjede venter økt forbruk
Dieselforbruket kommer til å gå opp i Europa neste fem år. Årsak

Statoil-kjeden, det vil si Statoil Fuel & Retail, er ledende i Skandinavia på salg av drivstoff til veitransport.
På et investorseminar i Oslo tirsdag denne uken kommer det fram at de venter økt dieselforbruk både i Skandinavia og Europa kommende fem år.
Nye energiformer, dvs. elektriske biler og annet, vil ha lav påvirkning på det totale volumet.
- Vi ser en økning i drivstoffetterspørselen i hele Europa, hovedsaklig drevet av en økning i antall kjørekilometer, sier Lars Gaustad, EVP Road Transportation Fuel, i følge nettstedet Euroinvestor.no.
Gaustad viser også til McKinsey-analyse som viser at drivstoffetterspørselen vil øke med 0,8 prosent årlig i Skandinavia frem til 2016, og 2,2 prosent i samme periode for hele Europa.
Det opplyses samtidig at bruttofortjenesten så langt i 2011 økt i forhold til 2010, til tross for høyere kostnader.
- Dette viser at det er mulig å skyve kostnadsøkningen over på forbrukerne. Konsolideringen i bransjen har redusert risikoen for irrasjonell oppførsel og priskriger, mener altså Lars Gaustad.
YRKESBIL MENER: Som i det minste forutsetter at transportørene som betaler drivstoffet klarer å viderefordre kostnaden til transportkjøperen.