-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Sverige trenger færre lastebilsjåfører
Mens norske transportører nærmest skriker etter sjåfører, har svenskene nedjustert sitt anslag for nye sjåfører neste halvår.

Det kommende halvårsbehovet for nye lastebilsjåfører er i Sverige redusert fra 3500 for et år siden, til 3000 for perioden november 2011 til april 2012.
Det er svenske TYA som melder dette.
TYA er et samarbeidsorgan mellom svenske arbeidsgiver- og arbeidstaker-organisasjoner, og publiserer en slik prognose 2 ganger i året.
Prognosen er basert på en større spørreundersøkelse, og som igjen er utført av svenske Statisticon hos 1000 bedrifter som er medlemmer i Biltrafikens Arbetsgivareförbund.
I bakgrunnsmaterialet for undersøkelsen finnes også en del interessante tall, både om totalt volum aktive lastebiler i Sverige, hvor mange aktive sjåfører markedet har og hvordan rekrutteringen fordeler seg:
- Sverige har 78.923 tunge lastebiler
- Ca. 117.000 aktive lastebilsjåfører
Begge tallene gjelder 2010. Samtidig kommer TYA/Statistcon gjennom sin undersøkelse til at det vil bli ansatt 4450 lastebilsjåfører kommende halvår.
Av disser er imidlertid 1500 forventet arbeidgiverbytter innenfor bransjen. Ergo trengs knapt 3000 nye sjåfører.
Herav ventes det at 1050 er nyutdannede sjåfører, mens 1950 er mennesker som enten kommer fra andre bransjer eller ut i arbeid fra arbeidsløshet.