-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny dekkmerking, negativ vintereffekt?
YB KOMMENTAR: Fra november 2012 gjelder nytt lovverk om ytelsesmerking av alle dekk som selges i Europa, også tungbildekk.

Fra november 2012 skal dekk graderes etter kvalitet på tre områder:
- veigrep på våt vei
- rullemotstand
- utvendig rullestøy
Sett fra Norden, og spesielt tungbilsektoren, er det imidlertid grunn å stille noen spørsmål om effekten av denne merkingen egentlig er ønskelig
For det første unntas regummierte dekk fra merkekravet. Dermed forsvinner nær halvparten av alle tungbildekk som selges i Norge.
Videre unntas piggdekk fra merkingen, naturlig nok,
Men videre observerer vi at merkingen ikke skiller på sommer og vinterdekk!
Og vi vet alle at gode dekk for nordiske forhold kommer dårligere ut på alle de tre overnevnte parameterne i forhold til dekk beregnet for vinteren på kontinentet.
Og det er vel innlysende at ingen liker å lage dekk som får dårlige karakterer?
Dermed er det betydelig grunn til å frykte at merkingen faktisk heller is i blodet på dem som nå leder an i trenden med utviklingen av gode vinterdekk.
Kommentarer kan du sende på email: haakon@bilforlaget.no