-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny dekkmerking, negativ vintereffekt?
YB KOMMENTAR: Fra november 2012 gjelder nytt lovverk om ytelsesmerking av alle dekk som selges i Europa, også tungbildekk.
Fra november 2012 skal dekk graderes etter kvalitet på tre områder:
- veigrep på våt vei
- rullemotstand
- utvendig rullestøy
Sett fra Norden, og spesielt tungbilsektoren, er det imidlertid grunn å stille noen spørsmål om effekten av denne merkingen egentlig er ønskelig
For det første unntas regummierte dekk fra merkekravet. Dermed forsvinner nær halvparten av alle tungbildekk som selges i Norge.
Videre unntas piggdekk fra merkingen, naturlig nok,
Men videre observerer vi at merkingen ikke skiller på sommer og vinterdekk!
Og vi vet alle at gode dekk for nordiske forhold kommer dårligere ut på alle de tre overnevnte parameterne i forhold til dekk beregnet for vinteren på kontinentet.
Og det er vel innlysende at ingen liker å lage dekk som får dårlige karakterer?
Dermed er det betydelig grunn til å frykte at merkingen faktisk heller is i blodet på dem som nå leder an i trenden med utviklingen av gode vinterdekk.
Kommentarer kan du sende på email: haakon@bilforlaget.no