-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Det ble Rodius
Vi har omtalt den kommende MPVen fra SsangYong ved et par anledninger, sist da den sto på bilutstillingen på Lillestrøm. Nå har den byttet navn. Igjen.
Første gang vi presenterte bilen var det med det koreanske navnet, Rodius. Men dette navnet fikk ikke SsangYong benytte, visstnok fordi betegnelsen allerede var i bruk på et eller annet produkt et eller annet sted i Europa. Derfor skulle den hete Stavic, ble vi fortalt. Og det var kanskje like greit, syntes vi. Men i dag er det klart at SsangYong har vunnet frem gjennom rettssystemet, og at bilen likevel skal hete Rodius.
Uansett navn, bilen kommer til Norge i løpet av mai. Med en lengde på hele 5,12 meter er den stor nok til å romme Statskassa hvilket betyr at den kan selges som varebil på grønne skilter, med to eller tre seter.
Den norske importøren går for en påkostet versjon med firehjulsdrift og 2,7-liters TDI-motor. Prisen for en varebil starter på kr 285.000 (med manuell gearkasse), men DAF Norge regner med at brorparten av de 100 bilene de skal forsøke å selge i 2005 vil være utstyrt med automatgear.
Som hovedkonkurrenter anser de andre store MPVer fra for eksempel Citroën, Peugeot og Renault, men de håper også å friste dagens brukere av Transporter og Hi-Ace gjennom økt grad av komfort til gunstig pris.