-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Det ble Rodius
Vi har omtalt den kommende MPVen fra SsangYong ved et par anledninger, sist da den sto på bilutstillingen på Lillestrøm. Nå har den byttet navn. Igjen.

Første gang vi presenterte bilen var det med det koreanske navnet, Rodius. Men dette navnet fikk ikke SsangYong benytte, visstnok fordi betegnelsen allerede var i bruk på et eller annet produkt et eller annet sted i Europa. Derfor skulle den hete Stavic, ble vi fortalt. Og det var kanskje like greit, syntes vi. Men i dag er det klart at SsangYong har vunnet frem gjennom rettssystemet, og at bilen likevel skal hete Rodius.
Uansett navn, bilen kommer til Norge i løpet av mai. Med en lengde på hele 5,12 meter er den stor nok til å romme Statskassa hvilket betyr at den kan selges som varebil på grønne skilter, med to eller tre seter.
Den norske importøren går for en påkostet versjon med firehjulsdrift og 2,7-liters TDI-motor. Prisen for en varebil starter på kr 285.000 (med manuell gearkasse), men DAF Norge regner med at brorparten av de 100 bilene de skal forsøke å selge i 2005 vil være utstyrt med automatgear.
Som hovedkonkurrenter anser de andre store MPVer fra for eksempel Citroën, Peugeot og Renault, men de håper også å friste dagens brukere av Transporter og Hi-Ace gjennom økt grad av komfort til gunstig pris.