-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Det ble Rodius
Vi har omtalt den kommende MPVen fra SsangYong ved et par anledninger, sist da den sto på bilutstillingen på Lillestrøm. Nå har den byttet navn. Igjen.

Første gang vi presenterte bilen var det med det koreanske navnet, Rodius. Men dette navnet fikk ikke SsangYong benytte, visstnok fordi betegnelsen allerede var i bruk på et eller annet produkt et eller annet sted i Europa. Derfor skulle den hete Stavic, ble vi fortalt. Og det var kanskje like greit, syntes vi. Men i dag er det klart at SsangYong har vunnet frem gjennom rettssystemet, og at bilen likevel skal hete Rodius.
Uansett navn, bilen kommer til Norge i løpet av mai. Med en lengde på hele 5,12 meter er den stor nok til å romme Statskassa hvilket betyr at den kan selges som varebil på grønne skilter, med to eller tre seter.
Den norske importøren går for en påkostet versjon med firehjulsdrift og 2,7-liters TDI-motor. Prisen for en varebil starter på kr 285.000 (med manuell gearkasse), men DAF Norge regner med at brorparten av de 100 bilene de skal forsøke å selge i 2005 vil være utstyrt med automatgear.
Som hovedkonkurrenter anser de andre store MPVer fra for eksempel Citroën, Peugeot og Renault, men de håper også å friste dagens brukere av Transporter og Hi-Ace gjennom økt grad av komfort til gunstig pris.