-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny HiLux får lang reise
Toyota lanserer på Bilutstillingen i Barcelona sin helt nye HiLux pickup. Bilen skal produseres i Syd-Afrika, men vet du hvor den har størst utbredelse i forhold til folketallet?
Barcelona-utstillingen åpnet Kristi Himmelfartsdag og du har anledning til å besøke messen dersom du er i Spania den kommende uken. Sjette generasjon HiLux er en helt ny bil som skal produseres ved flere Toyota-anlegg rundt om i verden – bilene som kommer til oss skrus sammen i Sør-Afrika. Nå er det ikke første gang det kommer biler derfra til Norge, allerede på slutten av 80-tallet laget Ford sin P100 der – en pickup med Sierra-front.
Toyota lover en bil som er mer pålitelig og driftssikker enn sin forgjenger som nest etter Corolla har vært merkets mest solgte modell med et totalvolum på 12 millioner biler siden den første gang kom på det japanske markedet i 1967. Den nye modellen får større innvending plass og skal ha bedre komfort og kvalitet. Den skal leveres i tre forskjellige utførelser, som Enkel-Cab, Dobbel-cab med fire dører eller Extra-cab med fleksibel plass bak forsetene når den er på plass hos norske forhandlere i oktober.
Ikke unaturlig er bilen - kjent for fremkommelighet og driftssikkerhet, mest utbredt i forhold til folketallet på Svalbard. Ved Svea-gruven er det bare HiLux som brukes og der alene finnes det nærmere 100 biler av den modellen. Det er for øvrig Store Norske som er Toyota-forhandler på Svalbard, og de har bare en stor kunde – seg selv.
Jeg føler meg også ganske trygg på at våre venner hos Arctic Trucks i Drammen snart kan tilby en spesialutgave av nye HiLux med et vesentlig røffere utseende enn originalen.