-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny HiLux får lang reise
Toyota lanserer på Bilutstillingen i Barcelona sin helt nye HiLux pickup. Bilen skal produseres i Syd-Afrika, men vet du hvor den har størst utbredelse i forhold til folketallet?

Barcelona-utstillingen åpnet Kristi Himmelfartsdag og du har anledning til å besøke messen dersom du er i Spania den kommende uken. Sjette generasjon HiLux er en helt ny bil som skal produseres ved flere Toyota-anlegg rundt om i verden – bilene som kommer til oss skrus sammen i Sør-Afrika. Nå er det ikke første gang det kommer biler derfra til Norge, allerede på slutten av 80-tallet laget Ford sin P100 der – en pickup med Sierra-front.
Toyota lover en bil som er mer pålitelig og driftssikker enn sin forgjenger som nest etter Corolla har vært merkets mest solgte modell med et totalvolum på 12 millioner biler siden den første gang kom på det japanske markedet i 1967. Den nye modellen får større innvending plass og skal ha bedre komfort og kvalitet. Den skal leveres i tre forskjellige utførelser, som Enkel-Cab, Dobbel-cab med fire dører eller Extra-cab med fleksibel plass bak forsetene når den er på plass hos norske forhandlere i oktober.
Ikke unaturlig er bilen - kjent for fremkommelighet og driftssikkerhet, mest utbredt i forhold til folketallet på Svalbard. Ved Svea-gruven er det bare HiLux som brukes og der alene finnes det nærmere 100 biler av den modellen. Det er for øvrig Store Norske som er Toyota-forhandler på Svalbard, og de har bare en stor kunde – seg selv.
Jeg føler meg også ganske trygg på at våre venner hos Arctic Trucks i Drammen snart kan tilby en spesialutgave av nye HiLux med et vesentlig røffere utseende enn originalen.