-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Økt satsing på kollektivtransport
Samferdselsminister Torild Skogsholm fra Venstre sier at kollektivtransport er et viktig satsningsområde for regjeringen. Dette rimer dårlig da veidirektør Olav Søfteland på samme seminar uttaler at transportsektoren konkurrerer altfor bra etter de mål departementet har satt.
Søfteland mener at transport i vesentlig grad må flyttes fra veg til kjøl og skinner. For øvrig mener Skogsholm at det er blitt utført en vesentlig liberalisering av ekspressbusspolitikken og at dette har ført til at nye rutetilbud opprettes.
Liberaliseringen er et uttrykk for at det er blitt lettere å få konsesjon på nye ruter. Men dette har unektelig ført til en sterk konkurranse selskapene i mellom. I følge opplysninger vi har mottatt av sentrale personen i rutebilnæringen fører dette til at noen detter av på laset.
Det er kanskje litt rotete når det mellom Oslo og Göteborg er 20 avganger daglig. Spørsmålet blir hvordan rutebilnæringen i framtiden skal opprettholde en jevn økonomisk balanse, sikre arbeidsplasser og sørge for innkjøp av materiell som tilfredsstiller miljø og den tekniske utvikling.
Det ble ikke bedre av at regjeringen fjernet avgiftsfritaket for diesel og ikke erstattet dette med stimulerende økonomiske tiltak. Rutebilnæringen mener at dette fører til uheldige økonomiske konsekvenser, som blant annet kan gå ut over servicetilbudet til passasjerene.
Les hele saken i YrkesBil nummer 8