-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Økt satsing på kollektivtransport
Samferdselsminister Torild Skogsholm fra Venstre sier at kollektivtransport er et viktig satsningsområde for regjeringen. Dette rimer dårlig da veidirektør Olav Søfteland på samme seminar uttaler at transportsektoren konkurrerer altfor bra etter de mål departementet har satt.
Søfteland mener at transport i vesentlig grad må flyttes fra veg til kjøl og skinner. For øvrig mener Skogsholm at det er blitt utført en vesentlig liberalisering av ekspressbusspolitikken og at dette har ført til at nye rutetilbud opprettes.
Liberaliseringen er et uttrykk for at det er blitt lettere å få konsesjon på nye ruter. Men dette har unektelig ført til en sterk konkurranse selskapene i mellom. I følge opplysninger vi har mottatt av sentrale personen i rutebilnæringen fører dette til at noen detter av på laset.
Det er kanskje litt rotete når det mellom Oslo og Göteborg er 20 avganger daglig. Spørsmålet blir hvordan rutebilnæringen i framtiden skal opprettholde en jevn økonomisk balanse, sikre arbeidsplasser og sørge for innkjøp av materiell som tilfredsstiller miljø og den tekniske utvikling.
Det ble ikke bedre av at regjeringen fjernet avgiftsfritaket for diesel og ikke erstattet dette med stimulerende økonomiske tiltak. Rutebilnæringen mener at dette fører til uheldige økonomiske konsekvenser, som blant annet kan gå ut over servicetilbudet til passasjerene.
Les hele saken i YrkesBil nummer 8