-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Økt satsing på kollektivtransport
Samferdselsminister Torild Skogsholm fra Venstre sier at kollektivtransport er et viktig satsningsområde for regjeringen. Dette rimer dårlig da veidirektør Olav Søfteland på samme seminar uttaler at transportsektoren konkurrerer altfor bra etter de mål departementet har satt.
Søfteland mener at transport i vesentlig grad må flyttes fra veg til kjøl og skinner. For øvrig mener Skogsholm at det er blitt utført en vesentlig liberalisering av ekspressbusspolitikken og at dette har ført til at nye rutetilbud opprettes.
Liberaliseringen er et uttrykk for at det er blitt lettere å få konsesjon på nye ruter. Men dette har unektelig ført til en sterk konkurranse selskapene i mellom. I følge opplysninger vi har mottatt av sentrale personen i rutebilnæringen fører dette til at noen detter av på laset.
Det er kanskje litt rotete når det mellom Oslo og Göteborg er 20 avganger daglig. Spørsmålet blir hvordan rutebilnæringen i framtiden skal opprettholde en jevn økonomisk balanse, sikre arbeidsplasser og sørge for innkjøp av materiell som tilfredsstiller miljø og den tekniske utvikling.
Det ble ikke bedre av at regjeringen fjernet avgiftsfritaket for diesel og ikke erstattet dette med stimulerende økonomiske tiltak. Rutebilnæringen mener at dette fører til uheldige økonomiske konsekvenser, som blant annet kan gå ut over servicetilbudet til passasjerene.
Les hele saken i YrkesBil nummer 8