-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gamle ambulanser gode som nye
I vår lille anti-bruk-og-kast-sommerserie har vi i dag kommet til Heimevernets 22 «nye» ambulanser fra 80-tallet.
GOD ØKONOMI: Leveransen omfatter 22 nesten ubrukte MB 300 fra 1980-tallet, som har stått i Forsvarets ulike fjell-lager fram til nå.
- Hver bil koster 223.000 å modernisere, og er dermed en billigere løsning enn å kjøpe nye, poengterer Generalinspektøren for Heimevernet, Tor Rune Raabye. Han opplyser at det er Bjerkvik tekniske verksted (BTV) i Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) som har bygd om og modernisert ambulansene.
Les også: 1000 eldre Londonbusser gode som nye.
I løpet av høsten øker dermed Heimevernet sin operative evne betraktelig når de elleve HV-distriktene i Norge mottar to moderniserte ambulanser hver.
- Når det usannsynlige blir sannsynlig, vil antagelig HV være de første til å møte en trussel som måtte dukke opp, poengterer Generalinspektør Raabye.
- Derfor må vi utrustes og trenes i henhold til dette. At vi får nye og moderne ambulanser, med nytt og moderne utstyr er et særdeles viktig element i denne sammenhengen,
Den pågående moderniseringen av HV vil korte ned reaksjonstiden til innsatstyrkene og kan gjør medisinsk personell kan stille enda bedre rustet når samfunnet ber om hjelp.
Behandlingsrommet i ambulansene er totalt modifisert. Det er satt inn to vribare stoler med trepunktsseler, slik at sanitetspersonell sitter fastspent og kan behandle pasienter under transport og et lommesystem på veggene hvor satsmateriellet plasseres.
De nye kjøretøyene vil være utrustet med innretninger for oppbevaring av større komponenter for blant annet nakke-rygg spjelkemateriell og medisinskteknisk materiell som for eksempel hjertestarter som sitter fast på vegg.
Alt som i en sivil ambulanse, altså. Men i tillegg er kjøretøyene også spesielt egnet til militær bruk da de er i stand til å kjøre i terreng, noe ordinære ambulanser ikke har mulighet til.