-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oppgradert flaggskip
MAN har lagt til mange nye, interessante detaljer på sin TGX D38. Det er kanskje et tegn i tiden at den nå jobber mer effektivt enn noensinne ved LAVE hastigheter.
Lav-fart egenskapene kommer fra en optimalisering av drivlinjen. Motoren, med sin to-trinns turbo, leverer max. Dreiemoment allerede ved 930 omdreininger. Det, sammen med et stort steg fra laveste til høyeste gir (16,69 : 1) gjør det mulig å kjøre i et høyere gir, og derved drivstoffsparende lavere turtall, ved lav fart – sier fabrikken.
Det finnes til og med en funksjon for «Tomgang-kjøring».
Forutser bedre enn før
Cruise-systemet er ytterligere forbedret, sammen med Efficient Roll, og ved hjelp av GPS’en med 3D kartet, og oppsamlede data fra tidligere turer, forutses kjøremønsteret bedre enn før.
Topografien der man står blir det også tatt hensyn til slik at det alltid er det korrekte giret som er valgt når man starter – enten det er med tom bil eller full last. Samtidig finner man noe som heter Active Driveline Damping der er puls-aktuator på clutchen hindrer vinrasjoner og rykk i drivlinjen ved komplisert oppstart.
En egen programvare sørger for riktig interaksjon mellom clutch og gass ved kritiske manøver-øvelser. Inn til en rampe for eksempel, eller når man skal hente semien.
Ny nødbrems
Nytt nødbrems-system er også på plass. Denne møter allerede nå Level 2 kravene som trer i kraft i november 2018. Her er det både en radar, og et kamera høyt oppe, som samler inn informasjonene som får systemet til å reagere.
Nødstoppen aktiverer forresten også nødblinkene – i tillegg til bremselysene.
Bilen er for øvrig stappfull av andre sjåførstøtte-systemer. Også de som går på komfort som for eksempel automat-lyset som styres etter lysforholdene ute, og etter trafikken.
Lover bedre bunnlinje
MAN lover også en bedre bunnlinje for operatørene, Total Cost of Ownership skal være redusert (igjen), og det er såpass mange endringer på utvendig design, og så mange ekstra styling-muligheter, at ingen skal være i tvil om at der er det MANs nye flaggskip som kommer.