-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Overgangsordning for pigging av dekk til tyngre kjøretøy
Vegdirektoratet gir har i et brev til NBF gitt en tidsubestemt overgangsordning for dekk produsert før oktober 2008.
Tidligere tillot man at dekk uten spesiell merking ble pigget til bruk på både motorsykkel, og til frittløpende hjul (ikke hjul på drivaksel) på kjøretøy over 3 500 kg, skriver NBF på sin hjemmeside.
Etter regelendringene, som trådte i kraft 1. november 2008, er det bare på motorsykkel at det tillates å pigge dekk uten spesiell merking.
Dekk til bruk på frittløpende hjul på kjøretøy over 3.500 kg, kan bare pigges dersom de er merket M+S, MS, M&S eller M-S.
NBF har påpekt at dersom endringen skal håndheves fra ikrafttredelsesdato, vil dette medføre store kostnader til nyinvesteringer for brukerne, og ha en uønsket miljømessig effekt som følge av at nye dekk må skrotes.
I et notat til Norges Bilbransjeforbund skriver Statens vegvesen følgende.
Vegdirektoratet gir med dette en tidsubestemt overgangsordning for pigging av dekk – uten den merking som fremgår av kjøretøyforskriften § 13-1 pkt. 1.4 - til frittløpende hjul på kjøretøy over 3500 kg. Vi presiserer at ordningen kun omfatter frittløpende hjul, og ikke hjul på drivaksel. Ordningen vil gjelde dekk med seneste produksjonsdato oktober 2008 (dato som står preget på dekkstammen). Dekkene må uansett være egnet for vinterkjøring, og ha en mønsterdybde på minimum 3 mm