-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Varebilbedring i (nesten) alle kanaler
Pickup-markedet streiket i oktober. Alle andre varebilsegmenter gikk frem

KOMMENTAR: De nylig opptelte oktober-registreringene for varebiler klasse 2 fra OFV viste en sunn fremgang på seks prosent sammenliknet med oktober i fjor.
Akkumulert ligger dermed markedet kun 3,9 prosent under 2013-tallene. Trenden tikker sakte men sikkert mot et sluttresultat for 2014 som er omtrent vannrett med 2013 – det vil si 30.000 biler.
I oktobertallene er det altså pickup som overrasker negativt. Etter så langt i år å ha vært et vinnersegment, kom bråstoppen nå i høst. Oktober i år ligger hele 26 prosent bak oktober i år.
De prosentvis store vinnerne i oktober er på sin side de segmentene som tidligere i år har tapt stort. Både MPVene (Touran-klassen) og SUVene går kraftig frem med henholdsvis 40 og 20 prosent målt mot oktober måned i fjor.
I MPV-sektoren er det både VW Touran og Fiat Freemont som selger bra i oktober (sistnevnte markedsføres ikke lenger som varebil på Fiats nettsider). Men for året som helhet er det svært mye å ta igjen, og det må minst ett mirakel til før vi friskmelder dette segmentet.
I SUV-sektoren er det spesielt Mitsubishis to modeller, Pajero og Outlander, som utmerker seg, sammen med Land Rover Dicovery og Jeep Wrangler. I begge overnevnte segmenter rører for øvrig også koreanske Ssangyong på seg igjen, med nye Rodius og Rexton.
I segmentene små, mellomstore og store kassebiler er det liten dramatikk. Det mest spennende er å se på hvor godt lille Ford Courier ender opp med å selge – og om den kan få selskap av Peugeot Bipper (bildet) etter hvert. Ambisjonene er høye for begge.
Ser vi på merketoppen, er det ingen rangeringsendring i oktober. VW fortsetter å tape litt, men holder seg fortsatt over 33 prosent markedsandel. Ford fortsetter å øke, på en sikker sølvplass, nå med 13,8 prosent markedsandel. Peugeot er rimelig trygge på tredjeplass, men Toyota skal jobber hardt for å holde fjerde foran Mercedes ved årets slutt.
ALLE TALL OG TABELLER I KOMMENDE UTGAVE AV YRKESBIL