-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ny Mascott: Lettvekter med potensiale
Renault Mascott er en lett lastebil i vektklassen 3,5 til 6,5 tonn, som kom på markedet for flere år siden. I Norge har modellen stort sett vært fraværende, men med den nye Mascott som nå er på plass tror vi modellen blir mer synlig på veien. I hvert fall når kundene ser hvilken nyttelast den har.


Adm. direktør Ole Tronstad har stor tro på nye Renault Mascott
Adm. direktør Ole Tronstad har stor tro på nye Renault Mascott
Nylig ble bilen vist fram hos den norske importøren Renault Trucks Norge AS, av en entusiastisk importør-stab. De kunne vise fram en kassevogn og et chassis med skap og bakløfter. Sistnevnte hadde påbygg fra Nor-Ka AS.
– Den nye Mascott har en svært god nyttelast. På en 6,5 tonner med skap og bakløfter kan man laste 3075 kg, noe vi er veldig stolte av, sier Roger Gundersen hos Renault Trucks Norge AS.
De mest åpenbare nyhetene på den nye Mascott er fronten som har fått et helt nytt, og etter vår mening, tøft design. Lyktene har friform-design og dobbel optikk, grillen er mer markant, den nye støtfangeren er i samsvar med fremtidens europeiske normer, og panseret er også nytt. I det store og hele framstår Renault Mascott som en skikkelig tøffing.
Interiøret er også nytt og har mange fellestrekk med interiøret vi finner i lillebror Renault Master. Førersetet er utstyrt med armlene, gearspaken er plassert på en konsoll på dashbordet, man finner mange oppbevaringsmuligheter, dessuten er varme- og ventilasjonsanlegget nytt.
Nye Mascott har skivebremser på alle hjul, med ABS og EBD som standard. DTC (Drag Torque Control) er også standard. Dette systemet sørger for større stabilitet av bremsingen ved nedgearing og slipp av gasspedalen. Videre kan bilen leveres med kollisjonsputer som ekstrautstyr. Av annet ekstrautstyr kan vi nevne cruisekontroll, navigasjon og differensialsperre.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3