-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Senket cab på strøm
Nå fortsetter Renault elektrifiseringen sin med en eldrevet søppelbil med lavt innsteg.
Sammen med den nederlandske karosseribyggeren Estepe har Renault presentert sitt foreløpig siste innslag i serien om nye elbiler.
Den tilhører familiens D-serie, men heter Wide, som er selvforklarende, og LEC, som står for Low Entry Cab.
Dette er med andre ord en bil for folk som skal ofte ut og inn av bilen. En lav innstegshøyde gjør livet enklere for slike. Og her er den lav: 200 mm. Samtidig er trinnet gjort ekstra skli-sikkert, for denne bilen er åpenbart beregnet på innsats der det garantert kan forekomme rufsete underlag.
I tillegg til det lave innsteget skal en 90-graders døråpning også være med på å gi arbeidsplassen enda høyere kvalitet.
Hvis den gode utsikten forover og de lave siderutene ikke er nok, kan den også leveres med ekstra ruter i bakveggen.
Førerhuset gir plass til fire personer, 1+3, forteller fabrikken i en pressemelding. Det kan også leveres et helt flatt gulv som gjør det enda enklere for mannskapet å finne plassen sin der inne.
Bilen finnes både som toakslet og som 6x2, med styrbar bakaksel.
I meldingen om den nye modellen står det ikke et ord om drivlinjen, men vi kan vel regne med at det er et standard D-Type Z.E. opplegg for 26-tonneren (27 i virkeligheten, med batterivekt-kompensasjon).
To elmotorer på totalt 260 kW (370 kW korttid) med 850 Nm dreiemoment. Totrinns kasse og maks moment på drivaksel: 28 kNm.
Batteri-alternativene rommer fra 200 til 265 kWt, og rekkevidde, slik man bruker bilen, inntil 180 km.