-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Senket cab på strøm
Nå fortsetter Renault elektrifiseringen sin med en eldrevet søppelbil med lavt innsteg.
Sammen med den nederlandske karosseribyggeren Estepe har Renault presentert sitt foreløpig siste innslag i serien om nye elbiler.
Den tilhører familiens D-serie, men heter Wide, som er selvforklarende, og LEC, som står for Low Entry Cab.
Dette er med andre ord en bil for folk som skal ofte ut og inn av bilen. En lav innstegshøyde gjør livet enklere for slike. Og her er den lav: 200 mm. Samtidig er trinnet gjort ekstra skli-sikkert, for denne bilen er åpenbart beregnet på innsats der det garantert kan forekomme rufsete underlag.
I tillegg til det lave innsteget skal en 90-graders døråpning også være med på å gi arbeidsplassen enda høyere kvalitet.
Hvis den gode utsikten forover og de lave siderutene ikke er nok, kan den også leveres med ekstra ruter i bakveggen.
Førerhuset gir plass til fire personer, 1+3, forteller fabrikken i en pressemelding. Det kan også leveres et helt flatt gulv som gjør det enda enklere for mannskapet å finne plassen sin der inne.
Bilen finnes både som toakslet og som 6x2, med styrbar bakaksel.
I meldingen om den nye modellen står det ikke et ord om drivlinjen, men vi kan vel regne med at det er et standard D-Type Z.E. opplegg for 26-tonneren (27 i virkeligheten, med batterivekt-kompensasjon).
To elmotorer på totalt 260 kW (370 kW korttid) med 850 Nm dreiemoment. Totrinns kasse og maks moment på drivaksel: 28 kNm.
Batteri-alternativene rommer fra 200 til 265 kWt, og rekkevidde, slik man bruker bilen, inntil 180 km.