-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kraftig vekst for Kina-lastebiler i Russland
Iveco er den siste av de vestlige lastebilprodusentene som trekker seg ut av Russland. De overlater sine 33 prosent i AMT til den lokale partneren sin.
Det var Iveco-sjefen med det meget fengende navnet (i dette tilfellet) Gerrit Marx som fortalte om avgjørelsen i forrige uke.
Det er ikke noen stor operasjon han avslutter – den startet i 1994 og i år var planen å produsere 6-700 biler.
Dermed åpnes det enda mer for kinesiske lastebiler som hadde 37,6 prosent av det tunge markedet i andre uke av juli. Da ble det solgt 582 nye kinesiske lastebiler, og den mest populære, Howo, endte på andreplassen etter Kamaz.
Howo kommer fra Sinotrucks en av verdens lastebilkjemper. Nå med MAN (Traton) i ryggen både på teknisk side og på eiersiden.
Halvparten av ti-på-topp bilene var kinesiske, med Shaanxi på tredje, FAW på femte, JAC var nummer åtte og Hongyan ni. De kinesiske vokser såpass raskt, med 7 prosent for hver måned, at det vil ikke vare lenge før de har tatt halvparten av totalmarkedet.
Lastebiler var ifølge Autostat det eneste segmentet som har økt så langt i juli. Personbiler sank med 19 prosent, varebiler med 18, mens lastebiler økte med 2 prosent.