-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lanserer «superlett» slephenger for rullecontainere
Nyutviklet av norsk aktør, med tanke på de nye reglene rundt høyere totalvekter.
Det er Spartveit AS, et relativt ungt selskap - med et navn med lang fartstid i bransjen, som står bak denne hengernyheten.
Hengeren, en Spartveit KSL-3 er nyutviklet fra bunn av, med fokus på miljø, lavere drivstofforbruk og bedre inntjening for bileier samt de nye reglene rundt høyere totalvekter.
Spartveit lover et «helt nytt kroktippslep med unikt lav egenvekt og høy nyttelast for transport av krok/rullecontainere».
Håndterer ulike akselavstander
I pressemeldingen presiseres det at siste nye høykvalitets konstruksjonsstål for optimalisering av egenvekt og kjøre/tippstabilitet er benyttet.
Hengeren er utrustet med glider og tippstabilisator.
Det treakslede slepet veier fra beskjedne 4.850 kilo med tipp.
Spartveit mener hengeren med sin brede sporvidde og plassering av tipprammelås setter ny standard i tippstabilitet og kjørekomfort.
Låsing av forstilling ved rangering, stabilisator og brett til lastsikring inngår som noe av standardutstyret.
Det nyutviklede draget for 50 og 60 tonn har få bevegelige deler og leveres med 4 posisjoner for å kunne håndtere forskjellige akselavstander på dagens krokbiler. Draget er også konstruert for å ha alle slanger/kabler innvendig for optimal beskyttelse og enkel bruk, får vi vite.
Allerede på veien
Standard henger leveres 100 prosent metallisert og lakkert i kundens fargevalg, noe som skal gi god korrosjonsbeskyttelse.
Prototypen har over en lengre periode vært i testkjøring rundt i Norge hos forskjellige transportører og over 20 hengere er forhåndsbestilt.
De første hengerne er allerede i transport på norske landeveier.