-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lanserer «superlett» slephenger for rullecontainere
Nyutviklet av norsk aktør, med tanke på de nye reglene rundt høyere totalvekter.
Det er Spartveit AS, et relativt ungt selskap - med et navn med lang fartstid i bransjen, som står bak denne hengernyheten.
Hengeren, en Spartveit KSL-3 er nyutviklet fra bunn av, med fokus på miljø, lavere drivstofforbruk og bedre inntjening for bileier samt de nye reglene rundt høyere totalvekter.
Spartveit lover et «helt nytt kroktippslep med unikt lav egenvekt og høy nyttelast for transport av krok/rullecontainere».
Håndterer ulike akselavstander
I pressemeldingen presiseres det at siste nye høykvalitets konstruksjonsstål for optimalisering av egenvekt og kjøre/tippstabilitet er benyttet.
Hengeren er utrustet med glider og tippstabilisator.
Det treakslede slepet veier fra beskjedne 4.850 kilo med tipp.
Spartveit mener hengeren med sin brede sporvidde og plassering av tipprammelås setter ny standard i tippstabilitet og kjørekomfort.
Låsing av forstilling ved rangering, stabilisator og brett til lastsikring inngår som noe av standardutstyret.
Det nyutviklede draget for 50 og 60 tonn har få bevegelige deler og leveres med 4 posisjoner for å kunne håndtere forskjellige akselavstander på dagens krokbiler. Draget er også konstruert for å ha alle slanger/kabler innvendig for optimal beskyttelse og enkel bruk, får vi vite.
Allerede på veien
Standard henger leveres 100 prosent metallisert og lakkert i kundens fargevalg, noe som skal gi god korrosjonsbeskyttelse.
Prototypen har over en lengre periode vært i testkjøring rundt i Norge hos forskjellige transportører og over 20 hengere er forhåndsbestilt.
De første hengerne er allerede i transport på norske landeveier.