-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
LondonTaxi blir VareTaxi
Det har skjedd mye rundt den nye London-taxien i det siste. Nå ser det ut som den får en avlegger.

Den var nylig på Norgesbesøk, dekorert i rødt, hvitt og blått, og vi vet at Subaru-importøren har inngått avtale om å markedsføre den nye London-taxien, eller LEVC TX som den heter.
Bilen har en hybrid drivlinje med såkalt «range extender». Oppgitt rekkevidde på ren eldrift er inntil 128 kilometer etter WLTP-standarden, men når bensinmotoren fyres opp, utenfor utslippsfrie soner, økes rekkevidden til 640 kilometer.
Volvo-slektskap
Det er Volvo-eier Geely som står bak det britiske selskapet LEVC, og den tresylindrede bensinmotoren (generatoren) kommer fra Volvos motorfabrikk i Kina. Mye av interiøret er også Volvo-inspirert – noe vi ser av disse bildene.
Bilen på bildene er ingen taxi, men den kan bli en populær varetaxi. Det vi ser er nemlig en varebil i Partner-størrelse bygget på plattformen til taxien.
Ikke bare skal den dele plattform, den benytter også den unike drivlinjen som gjør at den kan kjøre elektrisk i utslippsfrie soner, og slike forventes det å bli mange av i bysentra i årene fremover.
Geofencing
Både taxi og varebilen er nemlig klargjort for «geofencing». Med denne teknologien kan bilens drift styres innenfor et definert geografisk område, for eksempel en by med definerte nullutslippssoner.
Hver gang bilen krysser den «digitale grensen» inn i et slikt område, tvinges den til å kjøre med ren elektrisk drift.
Denne grensen kan byene definere selv, for eksempel ved at all kjøring innenfor Ring 3 i Oslo skal være utslippsfri, mens turer til Gardermoen kan kjøres på bensin og strøm i kombinasjon.
Geofencing blir et viktig salgsargument overfor lokale myndigheter for LEVC, ettersom bilene er ladbare hybrider og ikke rene elbiler.
LEVC argumenterer for lave driftskostnader, selv om bilen koster litt mer i anskaffelse.
Du finner alle detaljer på selskapets hjemmesider.