-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Statens vegvesen: Ser effekten av flere kontroller
I løpet av de tre siste månedene i 2015 ble om lag 3.300 lastebiler og 2.400 tilhengere i Nord-Norge kontrollert. Resultatene viser en klar forbedring på biler og tilhengere fra Øst-Europa.
Andelen kjøretøy på veiene i landsdelen fra Øst-Europa har økt betraktelig de siste årene, og tilstanden på noen av disse var for en del år siden ikke tilfredsstillende.
– Strengere krav i Norge til vinterutrustning på tunge kjøretøy, i kombinasjon med økt kontrollaktivitet, har ført til en bedret tilstand på de aller fleste kjøretøy fra Øst-Europa som kontrolleres i vår landsdel, sier leder av Utekontrollseksjonen i Statens vegvesen Region nord, Jørn Simonsen, i en pressemelding.
Tilbakegang for nordiske kjøretøy
For biler og tilhengere hjemmehørende i Norge og Norden viser resultatene i oktober, november og desember 2015 en tilbakegang i tilstanden når det gjelder vinterutrustning, sammenlignet med tilsvarende periode i 2014.
– Tilbakegangen er ikke ubetydelig og dette skal vi ha fokus på videre utover vinteren. Vi er heller ikke tilfreds med tilstanden på noen av de kjøretøyene som kommer fra land som blant annet Portugal, Spania og Tyrkia. Selv om det er få kjøretøy fra disse landene på veiene i nord, må vi ha et særskilt fokus på disse i tiden fremover, sier Simonsen.
Kontroll av dekk og kjetting utføres på vegnettet i hele landsdelen, med størst aktivitet ved grenseovergangene.
Omfattende kontroller
I tillegg til å kontrollere vinterutrustningen utføres det også tekniske kontroller, vektkontroller, kjøre- og hviletidskontroller samt dokumentkontroller. At lasten er sikret og merket inngår hver gang, året rundt.
– Utekontrollseksjonen til Statens vegvesen skal bidra til at alle tunge kjøretøy som kjører på våre veier er tilstrekkelig godt utrustet for kjøring på nord-norsk vinterføre. Dette både av hensyn til sikkerheten og fremkommeligheten for alle som ferdes på vegene våre, sier Simonsen.
Økte ressurser
Bemanningen i Utekontrollseksjonen i Region nord er i løpet av det siste halve året økt fra 22 til 30 tungbilkontrollører.
– Økningen av antall kontrollører gir oss nå mulighet til å kontrollere langt flere tunge kjøretøy enn hva vi tidligere hadde kapasitet til. Kontrollørene arbeider i turnus, noe som innebærer at kontrollene utføres både på dag, kveld- og natt samt i helgene, forteller seksjonsleder Jørn Simonsen i Statens vegvesen.