-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Test av Mercedes-Benz Actros 1854 4x2
V8-motor i lastebil assosieres ofte med Scania, men de er ikke alene om å kunne tilby en slik motor. Vi har testet en Mercedes-Benz Actros med V8 i vår testløype. Den sterke motoren imponerte - det gjorde også kjøreegenskapene!

Selv om flere lastebilprodusenter har hatt V8-motorer i sine biler er det bare svenske Scania som har gjort et stort nummer av det. Hvis du spør en lastebilsjåfør hvilken lastebil som har V8, svarer nesten samtlige Scania.
Men Mercedes-Benz har også V8-motorer i programmet, de har bare ikke vært like flinke til å fortelle det.
Mercedes-motoren har et slagvolum på 15,93 liter og kan leveres i fire effektvarianter, hvorav tre er beregnet på normal landeveiskjøring. Hvis vi holder oss til trekkvognbetegnelsene finnes Actros i versjonene 1850 (503 hk), 1854 (537 hk) og 1858 (578 hk). I tillegg finnes det en tungtrekkervariant med litt over 600 hk.
Les hele saken i YrkesBil nr 12