-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Test av Mercedes-Benz Actros 1854 4x2
V8-motor i lastebil assosieres ofte med Scania, men de er ikke alene om å kunne tilby en slik motor. Vi har testet en Mercedes-Benz Actros med V8 i vår testløype. Den sterke motoren imponerte - det gjorde også kjøreegenskapene!

Selv om flere lastebilprodusenter har hatt V8-motorer i sine biler er det bare svenske Scania som har gjort et stort nummer av det. Hvis du spør en lastebilsjåfør hvilken lastebil som har V8, svarer nesten samtlige Scania.
Men Mercedes-Benz har også V8-motorer i programmet, de har bare ikke vært like flinke til å fortelle det.
Mercedes-motoren har et slagvolum på 15,93 liter og kan leveres i fire effektvarianter, hvorav tre er beregnet på normal landeveiskjøring. Hvis vi holder oss til trekkvognbetegnelsene finnes Actros i versjonene 1850 (503 hk), 1854 (537 hk) og 1858 (578 hk). I tillegg finnes det en tungtrekkervariant med litt over 600 hk.
Les hele saken i YrkesBil nr 12