-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tømmertransportører vil ha driftssamarbeid
Kjøperne av tømmertransport er så godt organisert at konkurransen blir liten. De små transportørene føler seg svake i forhandlinger med de store oppdragsgiverne. - Vi må danne et firma på en viss størrelse for å bli sterkere, sier enbilseier Per Morten Storhaug fra Selbu i Sør-Trøndelag.
Tidligere var det lokale og regionale sagbruk som var kjøper av transporttjenester fra tømmerkjørerne. Nå er det noen få store transportorganisasjoner som samordner den største delen av tømmertransporten i hele landet.
Det er Transportselskapet Nord AS fra Møre og Romsdal og nordover, Transportfellesskapet Østlandet AS for østlandsdistriktet, og et lignende selskap for Sør-Norge. Om transportørene og kjøperne av transporttjenester ikke kommer fram til en avtale om pris er det få andre oppdragsgivere å henvende seg til.
Les hele saken i YrkesBil nr. 10