-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Glem jernbane, bruk veiene
Overføring av all person- og godstansport fra jernbane til vei gir stor CO2-reduksjon og lønner seg for både staten og transportbrukerne.

Det mener samferdselsstatistiker Idar Mo i et innlegg i TØI-bladet Samferdsel. Og Mo argumenterer grundig og klart mot norsk offentlig vanetenkning om jernbanen.
Hovedpoengene er at kostnadene og miljøregnskapet ved bruk av jernbane generelt er grovt undervurdert – og godt kamuflert.
”Godstransport skal ikkje subsidierast i Noreg, men alt tyder på at den vert det på jernbana i stor stil, gjennom fri køyreveg, medan brukarane av skip og lastebiler må betale for kostnader på veg og i terminaler”, skriver han blant annet.
LES ARTIKKELEN I SIN HELHET HER.
Les også:
Modulprøving fortsetter til 2016?
Norske lastebiler øker på utland
Hold øye med transportbarometeret