-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Transporter avduket
Volkswagen har i kveld avduket sjette generasjon Transporter. Den blir utvilsomt en av Norges mest solgte biler.
Mens en personbil normalt har en levetid på 7-8 år mellom hvert generasjonsskifte, er situasjonen en helt annen når det gjelder nyttekjøretøy.
Hos Volkswagen har de fem første generasjonene av Transporter til sammen levd i 65 år og solgt i 12 millioner eksemplarer. Det gir en gjennomsnittlig levetid på 13 år per generasjon.
Bilen har fått en moderne design, men det er primært sikkerhet, komfort og driftsøkonomi som skiller T6 fra forgjengeren T5. Volkswagens mål er å skape en best mulig arbeidsplass for de som til daglig bruker Transporter som sitt verktøy.
Mange varianter
Transporter / Caravelle kommer i et utall av varianter (rundt 500) takket være to akselavstander, tre takhøyder og en rekke forskjellige drivlinjer.
Med utgangspunkt i én modell bygges det alt fra varebil og pickup til minibuss og campingbil. I Norge handler det mest om kort varebil med firehjulsdrift.
Det meste av sikkerhets- og komfortutstyr som tilbys til VW personbiler, leveres også til Transporter, som standard- eller tilleggsutstyr.
Her får du blant annet Bluetooth tilkobling av mobiltelefon og berøringsskjerm med navigasjon samt «city safety» som hindrer kollisjoner i lave hastigheter.
Les også: Ny bestselger
Seks motorer
Bilene leveres med seks motorvarianter (5 i Norge), som strekker seg fra 84 til 204 hk. De fire dieselmotorene (TDI) er helt nye i Transporter.
Ifølge Volkswagen er forbruket i gjennomsnitt kuttet med 0,1 l/mil, uten at det har gått ut over effekten. Dette gjør at CO2-utslippet i snitt reduseres med rundt 24 g/km.
Volkswagen dominerer varebilsalget i Norge. I 2014 var ifølge OFV hver tredje nye varebil en Volkswagen, og eneste utfordrer til Transporter i dette segmentet er lillebror Caddy.
Leveringsklar til høsten
Nye Transporter kan bestilles fra mai mens de første bilene leveres i september. Parallelt med lanseringen utvider Harald A. Møller garantien på ny Transporter.
- T-serien har vært en like stor suksess i Norge som i resten av verden og vi har derfor høye forventninger til den sjette generasjonen. Det er en bil som er bedre enn forgjengeren på alle måter, samtidig som man lett kjenner igjen designet fra tidligere. I tillegg setter den en ny standard for sikkerhet i sitt segment, sier Håkon R. Fergestad, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge.
Les alt om nye Transporter i neste utgave av Yrkesbil.