-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Ny Transporter avduket
Volkswagen har i kveld avduket sjette generasjon Transporter. Den blir utvilsomt en av Norges mest solgte biler.

Mens en personbil normalt har en levetid på 7-8 år mellom hvert generasjonsskifte, er situasjonen en helt annen når det gjelder nyttekjøretøy.
Hos Volkswagen har de fem første generasjonene av Transporter til sammen levd i 65 år og solgt i 12 millioner eksemplarer. Det gir en gjennomsnittlig levetid på 13 år per generasjon.
Bilen har fått en moderne design, men det er primært sikkerhet, komfort og driftsøkonomi som skiller T6 fra forgjengeren T5. Volkswagens mål er å skape en best mulig arbeidsplass for de som til daglig bruker Transporter som sitt verktøy.
Mange varianter
Transporter / Caravelle kommer i et utall av varianter (rundt 500) takket være to akselavstander, tre takhøyder og en rekke forskjellige drivlinjer.
Med utgangspunkt i én modell bygges det alt fra varebil og pickup til minibuss og campingbil. I Norge handler det mest om kort varebil med firehjulsdrift.
Det meste av sikkerhets- og komfortutstyr som tilbys til VW personbiler, leveres også til Transporter, som standard- eller tilleggsutstyr.
Her får du blant annet Bluetooth tilkobling av mobiltelefon og berøringsskjerm med navigasjon samt «city safety» som hindrer kollisjoner i lave hastigheter.
Les også: Ny bestselger
Seks motorer
Bilene leveres med seks motorvarianter (5 i Norge), som strekker seg fra 84 til 204 hk. De fire dieselmotorene (TDI) er helt nye i Transporter.
Ifølge Volkswagen er forbruket i gjennomsnitt kuttet med 0,1 l/mil, uten at det har gått ut over effekten. Dette gjør at CO2-utslippet i snitt reduseres med rundt 24 g/km.
Volkswagen dominerer varebilsalget i Norge. I 2014 var ifølge OFV hver tredje nye varebil en Volkswagen, og eneste utfordrer til Transporter i dette segmentet er lillebror Caddy.
Leveringsklar til høsten
Nye Transporter kan bestilles fra mai mens de første bilene leveres i september. Parallelt med lanseringen utvider Harald A. Møller garantien på ny Transporter.
- T-serien har vært en like stor suksess i Norge som i resten av verden og vi har derfor høye forventninger til den sjette generasjonen. Det er en bil som er bedre enn forgjengeren på alle måter, samtidig som man lett kjenner igjen designet fra tidligere. I tillegg setter den en ny standard for sikkerhet i sitt segment, sier Håkon R. Fergestad, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge.
Les alt om nye Transporter i neste utgave av Yrkesbil.