-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Uno-X åpner lynladere for tunge kjøretøy
I dag åpnet den første laderen i Uno-X Mobility nettverket for underveislading av tunge kjøretøy.
Uno-X Mobility tilbyr i dag et nettverk av truck-anlegg for flytende drivstoff til tungtransport.
Nå satser selskapet også på lynlading for tunge elektriske kjøretøy. Første kunde ut er Rema 1000, som også eies av Reitan-familien og som har ambisiøse mål for å redusere utslipp fra sin varetransport.
- Vi har fått gode erfaringer fra samarbeidet med Rema 1000 på Vinterbro. Det er viktig for oss å etablere løsninger for lynlading av tunge kjøretøy på en måte som passer godt inn i kundenes transportmønster. Derfor vil vi også fremover samarbeide tett med kundene i utviklingen av ny infrastruktur, for å gjøre det lettere å elektrifisere transporten, sier Jens Haugland, daglig leder i Uno-X Mobility Norge.
Hos Rema 1000 på Vinterbro er det i første omgang satt opp seks ladepunkter. To 400 kW ladere skal brukes av Rema Distribusjon, og en tilsvarende lynlader utenfor porten blir offentlig tilgjengelig for alle.
- Uno-X skal tilby enkle og effektive løsninger for lynlading av tunge kjøretøy, og ivareta kundenes behov for oversiktlig administrasjon av bilparken, sier Thomas Erik Sande, leder for Commercial i Uno-X Mobility Norge.
Selskapet skriver i pressemeldingen at de «er glade for en tydelig retning fra den norske regjeringen gjennom en nasjonal ladestrategi», og mener dette gir næringslivet ønsket forutsigbarhet.
- Markedsutviklingen på lynlading av tungtransport påvirkes i stor grad av politiske rammebetingelser, og vår satsing er naturligvis forutsatt en fortsatt tydelig retning fra myndighetene, samt raskere og enklere tilgang på strøm til lynlading, avslutter Haugland.