-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Uno-X åpner lynladere for tunge kjøretøy
I dag åpnet den første laderen i Uno-X Mobility nettverket for underveislading av tunge kjøretøy.
Uno-X Mobility tilbyr i dag et nettverk av truck-anlegg for flytende drivstoff til tungtransport.
Nå satser selskapet også på lynlading for tunge elektriske kjøretøy. Første kunde ut er Rema 1000, som også eies av Reitan-familien og som har ambisiøse mål for å redusere utslipp fra sin varetransport.
- Vi har fått gode erfaringer fra samarbeidet med Rema 1000 på Vinterbro. Det er viktig for oss å etablere løsninger for lynlading av tunge kjøretøy på en måte som passer godt inn i kundenes transportmønster. Derfor vil vi også fremover samarbeide tett med kundene i utviklingen av ny infrastruktur, for å gjøre det lettere å elektrifisere transporten, sier Jens Haugland, daglig leder i Uno-X Mobility Norge.
Hos Rema 1000 på Vinterbro er det i første omgang satt opp seks ladepunkter. To 400 kW ladere skal brukes av Rema Distribusjon, og en tilsvarende lynlader utenfor porten blir offentlig tilgjengelig for alle.
- Uno-X skal tilby enkle og effektive løsninger for lynlading av tunge kjøretøy, og ivareta kundenes behov for oversiktlig administrasjon av bilparken, sier Thomas Erik Sande, leder for Commercial i Uno-X Mobility Norge.
Selskapet skriver i pressemeldingen at de «er glade for en tydelig retning fra den norske regjeringen gjennom en nasjonal ladestrategi», og mener dette gir næringslivet ønsket forutsigbarhet.
- Markedsutviklingen på lynlading av tungtransport påvirkes i stor grad av politiske rammebetingelser, og vår satsing er naturligvis forutsatt en fortsatt tydelig retning fra myndighetene, samt raskere og enklere tilgang på strøm til lynlading, avslutter Haugland.