-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Valdresekspressen 25 år
2. juni 1985 hadde Valdresekspressen sin aller første avgang. Allerede da var det et klart mål å konkurrere med privatbilen.
-
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Mekaniker
-
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Mekaniker
-
Selger
-
Servicemarkedsleder
-
Nybilselger – Privat og Næring
-
Mekaniker/Tekniker
-
Biloppretter/Lakkerer
BilJobb.no - Der bilbransjens beste talenter og ledende arbeidsgivere møtes!
Valdresekspressen kom til gjennom et bredt samarbeid med flere busselskaper. Fra starten var det Valdresbussen, Jotunheimen og Valdresruten Bilselskap (JVB) og Årdal Billag som deltok i dette ekspresstilbudet.
Valdresekspressen var Norges første ekspresstilbud med buss, og var i etterkant modell for mange av de ekspresstilbudene som etter hvert ble utviklet.
Slik sett kan Valdresekspressen påberope seg å være startskuddet på det som etter hvert ble til Nor-Way Bussekspress. Nor-Way Bussekspress er i dag et markedsføringsselskap for 31 ekspressruter over hele landet.
Færre overganger
Valdresekspressen startet opp med to avganger Oslo-Årdal og to avganger Oslo-Beitostølen, men allerede kort tid etter oppstarten ble dette utvidet til seks avganger. De samarbeidende selskapers lokalruter var utgangspunktet for det nye tilbudet.
Mange lokalruter ble koblet sammen, og resultatet ble at man slapp overgang til forskjellige busser når en skulle ut på en lengre reise. Dette ble umiddelbart oppfattet positivt av publikum, og Valdresekspressen har i hele perioden hatt godt belegg på sine busser.
Tilbudet har på alle disse årene nærmest vært uforandret, noe som indikerer at planleggingen må ha vært god i forkanten av oppstarten for 25 år siden.
Valdresekspressen vart raskt en suksess, og det var nok også en av grunnene til at daværende jernbanedirektør Killi seinere gikk inn for å legge ned Valdresbanen mellom Oslo og Fagernes i 1989.
Flere reiser langt
Valdresekspressen transporterer nå ca 150.000 kunder i året, noe som nærmest er uforandret fra år til år. Allerede det første driftsåret fraktet Valdresekspressen hele 90.000 passasjerer. Reisemønsteret har endret seg noe de siste årene ved at det blir stadig færre som reiser kortere strekninger, og flere som reiser langt.
Dette er fra selskapenes siden en ønsket utvikling for å få et mer ekspresspreg over tilbudet, og dermed høyne kvaliteten for de som reiser langt.
De første 25 årene har Valdresekspressen fraktet 3.617.500 passasjerer og kjørt 27.954.000 kilometer.
Etter første driftsår ble Valdreseskpressen tildelt Noregs Rutebileierforbund (NRF) sin Markedsføringspris i 1986. I begrunnelsen ble det sagt: «Dette er banebrytende samarbeid mellom selskap for å gi passasjerer i by og land et unikt kollektivt tilbud».
Senest i 2008 mottok Valdresekspressen Nor-Way Bussekspress sin Kvalitetspris, i konkurranse med 35 andre ruter i ekspressbussnettverket.
Jubileet feires 2. juni, og vil blant annet markeres med at alle som reiser med Valdresekspressen denne dagen kun betaler 25 kroner – uansett reisestrekning.
I tillegg vil det være noen aktiviteter både i og utenfor bussen på utvalgte steder langs ruten denne dagen.