-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lego for voksne
Varsel-lysbjelker kommer i mange varianter. Nye Axios fra ECCO Safety Group (ESG) kan du bygge selv på et par minutter.

Mange velger varsel-lysbjelke etter behov, og gjerne etter utseende. Enten det gjelder plassering av arbeidslys, eller antall strober. I dette tilfellet er det snakk om en takmontert holder for varsellamper til nyttekjøretøy.
Kanskje du vil ha bremselys i bjelken også? Hvis du skal spesifisere bjelken selv må du som regel vente en stund før du får den.
Se for deg at du er ute og brøyter, og så svikter varselbjelken din. I slike tilfeller må bilen ut av trafikk til ny varselbjelke er på plass eller den gamle reparert. Fordelen med det nye systemet Axios fra ESG er at modulen som er ødelagt kan byttes ut på stedet umiddelbart, forutsatt at du har med deg en ekstra.
Slik fungerer det
Chassis-kittet kommer i fem lengder, fra én meter til 180 centimeter. Aluminiumchassiset har tre strømførende skinner som er beskyttet for salt og fuktighet. Varselbjelkens egne «Droplock»-system gjør at du kan montere LED-lysene hvor enn det passer deg uten bruk av verktøy. Bjelken kan du spesifisere hos forhandleren, og hvis modulene er på lager kan du ta med deg bjelken hjem samme dag.
Systemet er trådløst, utenom rammen, her må du legge opp kabel. LED-lysene styres via et kontrollpanel, og det er fortsatt mulig å velge blinkemønster.
Konseptet er ganske smart, og vi har ikke vanskelig for å tro at det finnes et behov for slike løsninger. Men er det, strengt tatt, nødvendig? Både ja og nei. På pickuper og varebiler er det enklere tilgang til taket enn på en lastebil (i alle fall om du ikke har takluke).
Uansett: det er moro å eksperimentere med de forskjellige løsningene denne bjelken gir, og hvis ett LED-lys skulle ryke slipper du å ta bilen ut av trafikk. Prismessig ligger dette nye produktet omtrent på snittet for tilsvarende bjelker.
Tegn bjelken selv
På produsentens nettsider kan kunden tegne sin egen bjelke selv, og få beskjed om lysoppsettet tilfredsstiller ECE R65-godkjenningen. Tegningene sendes over til en forhandler, og hvis alle elementene er på plass kan du få med deg bjelken på dagen.
– Vi føler at det å kunne bygge bjelken selv sammen med oss personliggjør salget, og vi bygger en helt annen relasjon til kunden. Det blir ikke «fra hylle til kunde-salg», sier salgssjef hos Egil Verne, Steinar Skodje.