-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Verdens lengste buss?
Man skal alltid være forsiktig med å kalle noe verdens lengste, noen har alltid noe som er lengre. Men Volvo Bussar våger påstanden om at de nå lanserer verdens lengste buss. En dobbelt leddbuss med en totallengde på 26,8 meter!
Antall passasjerer? 300! Snakk om kapasitet på en buss. Volvo har tidligere også levert busser med dobbelt ledd, for å være et alternativ til tunnelbaner eller trikk. Særlig i Syd-Amerika har Volvo levert materiell til slike transportsystem, system som fungerer vel takket være at det bygges egne traceer for bussene, som dermed ikke sloss med øvrig trafikk for å komme frem.
Også disse nye lengre bussene skal gå i Syd-Amerika og det er Volvo Bussar i Brasil som produserer det nye buss-chassiset, B12M bygd på Volvos TX-plattform. Chassiset bygges både som leddbuss og dobbelt leddbuss i forskjellige lengder hvor altså det lengste er på hele 26,8 meter. En liggende 12 liters motor på 340 hk skal sørge for fremdriften, denne er montert mellom de to fremre akslene.
Les hele artikkelen i YrkesBil nr 14