-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Mer dreiemoment og kraft i Volvo FL
En kraftigere motor med 320 hestekrefter skal gjøre den mellomtunge modellen klar for tøffere bruksområder.
Det er krevende bruksområder som effektiv brannslukking, redningsaksjoner og anleggsarbeid Volvo Trucks visstnok har i mente, når de nå introduserer en 320-hesters motor i sin FL - med totalvekt inntil 19 tonn.
– Denne lastebilmodellen er allerede veldig populær takket være allsidigheten den har i bynære oppdrag. Nå gjør vi den enda mer attraktiv med en ny og sterkere motor, som gir føreren ekstra dreiemoment når det trengs. Dette betyr også at den effektivt kan drive påbygg som store pumper og kraner på redningskjøretøy, sier Kenneth Ackerberg, produktsjef hos Volvo Trucks.
Fra før var 280 hestekrefter sterkeste alternativ i FL, som starter med en motorstyrke på 210 hestekrefter.
Sjåføren kan velge blant flere kjøremoduser etter eget ønske, hvor automatgirkassen, som har 8 gir og er designet for 1200 Nm dreiemoment, kan prioritere økonomi eller ytelse.
Både D8K320- (fra desember 2023) og D5K240-motorene kommer i versjoner som er tilpasset å kjøre på ren biodiesel (B100). 8-litersmotoren er tilgjengelig for lastebil med tillatt totalvekt mellom 12 og 19 tonn og 5-litersmotoren fra 10 til 16 tonn.