-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
To Volvo-kjemper fusjonerer
De har begge lange røtter i lastebilbransjen og er store forhandlere av Volvo lastebiler i hver sin del av landet. Nå får de samme eier.

Bergen-baserte Trucknor AS kjøper Svolvær-baserte Nordic Last og Buss AS.
– Konkurransesituasjonen og framtidige krav om stordrift, er en av årsakene til at jeg selger, sier Nordic-eier, Erik Drechsler, til lofotposten.no som først omtalte fusjonen.
Ikke strukturelle endringer
73-åringen sluttet som daglig leder i selskapet han har drevet siden 1984 for to år siden, men sitter fortsatt i styret. Han eier Nordic Last og Buss gjennom selskapet Cetho Holding AS, og vil fortsatt beholde eiendommene i dette selskapet.
– Jeg tror at Trucknor er den Volvo-forhandleren i Norge som best kjenner distriktene, og som er innforstått med de utfordringer man står overfor i Nord-Norge. Jeg er overbevist om at kjøperen har muskler til å videreutvikle Nordic Last og Buss i tiden framover i et sterkt konkurranseutsatt marked. Det vil ikke bli strukturelle endringer i Nordic, bedriften vil beholde sine 14 avdelinger og de 200 ansatte. Selv skal jeg fortsette i bedriften som rådgiver i to år, sier han til avisen.
Ukjent pris
Trucknor AS eies av familien Strømberg Rasmussen gjennom selskapet Strømberg Gruppen AS. De har forhandlere av Volvo lastebiler fra Kristiansand i sør til Sogn og Fjordane i nord. Med oppkjøpet av Nordic Last og Buss vil de få forhandlerkontroll på markedene også i Nord-Norge.
I tillegg eier konsernet blant annet påbyggerbedriften Arka AS.
Drechsler ønsker ikke å gå ut med hvor mye han får betalt for salget av livsverket sitt.
Fra fem til fire
Med fusjonen i nord går antallet forhandlere (eiere) av Volvo lastebiler fra fem til fire i Norge.
Foruten Volvos eget forhandlerselskap Volvo Truck Center på Østlandet, blir de gjenværende Volmax AS (Telemark, Buskerud, Vestfold, Østfold og Hedmark), Wist Last & Buss AS i Midt-Norge og Trucknor AS som i dag har sitt område fra Vest-Agder til Sogn og Fjordane, men som etter fusjonen også vil ha fylkene Nordland, Troms og Finnmark.
Fusjonen er meldt inn til Konkurransetilsynet, hvor saken fortsatt til behandling.